Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Користуючись грою на музичних заняттях як чарівним ключиком, музичний керівник може заохотити дітей до виготовлення саморобного музичного інструмента, інструментального музикування, співів у супроводі гри на музичному інструменті тощо.
Гратися музикою
Гра дає змогу об’єднати різні форми роботи з дітьми в один спільний «проект». Запропонуйте дітям віртуальну подорож до казкового містечка, у якому мешкають веселі Бедрики, Гномики та Дзвіночки. Вони навчать дітей:
- виготовляти оригінальні музичні інструменти
- грати на цих інструментах під час музично-рухливих ігор
- співати пісень.
Таку пропозицію діти сприймуть «на ура». Адже, що може бути цікавішим, ніж власноруч змайструвати музичний інструмент, а потім випробувати його в музично-рухливих іграх, перетворившись на казкових персонажів?
Пропонуємо вам музично-рухливі ігри, які сприятимуть розвитку в дітей уваги, набуттю навичок гри на бубні, а ще — подарують справжнє задоволення.
Пропоновані музично-рухливі ігри можна перетворити на невеличкі імпровізовані концертні виступи дітей. Для цього слід використати яскравий реквізит, скажімо декорації квіткової галявини, аудіозаписи звуків весняної природи, символічні костюми — наголовники, крильця Бедриків, шапочки Дзвіночків, шапочки Гномиків тощо.
Музично-рухливі ігри для дітей
Дінь-дінь, дзвіночки
Музичний керівник об’єднує дітей у дві команди — Бедриків та Дзвіночків, при цьому так, щоб Дзвіночків було на один менше, ніж Бедриків. Одну дитину обирають ведучим. Аби діти по-справжньому відчули себе в ролі Бедриків та Дзвіночків, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.
Звучить весела музика. Музичний керівник відбиває в бубон сильну частку кожного такту. Бедрики та Дзвіночки ритмічно рухаються залою. Потім Бедрики танцюють навколо Дзвіночків на відстані 1–2 м і співають пісню «Дзвенить дзвіночок кожен день».
Коли музика припиняє звучати, Бедрики ховаються за Дзвіночками. Хто з Бедриків не встиг сховатися — стає ведучим, і гра продовжується.
У грі переможе та дитина, яка жодного разу не стала ведучим і швидко ховалася.
Гра починається спочатку: ті, хто були Бедриками, стають Дзвіночками. По закінченні гри музичний керівник може запропонувати дітям власноруч виготовити бубон у вигляді бедрика чи дзвіночка.
Нумо, повторіть!
Музичний керівник об’єднує дітей у три команди — Бедриків, Гномиків та Дзвіночків. Аби діти по-справжньому відчули себе у цих ролях, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.
Усі діти тримають у руках саморобні бубни, виготовлені заздалегідь. Звучить музика. Музичний керівник один раз вдаряє долонею по мембрані бубна в такт музики, два та три рази — у довільному порядку. Завдання Бедриків — вдаряти долонею по мембрані бубна один раз, Гномиків — два рази, Дзвіночків — три рази.
Аби учасники гри ліпше засвоїли свої завдання, музичний керівник проводить з ними розминку: промовляє текст і закріплює відповідну кількість ударів у бубон для кожної команди:
Вдаряти в бубон лише раз — Бедрикам наказ.
Нумо, в бубон, дружно «дзень» всі пробили враз!
Вдаряти в бубон двічі «дзень» — Гномикам наказ.
«Дзень-дзелень», «дзень-дзелень» грати всякий раз!
Вдаряти в бубон тричі «дзень» — настав Дзвіночків час!
Дзвіночки грають «дзень», «дзень», «дзень» — радіє кожен з нас!
Після розминки діти співають пісню «Бедрик — раз, Гномик — два». По закінченні пісні діти уважно слухають, скільки ударів в бубон зробив музичний керівник: один, два чи три. Якщо музичний керівник ритмічно вдаряє по мембрані бубна три рази — до нього біжать усі Дзвіночки, і кожен учасник команди ритмічно б’є у бубон три рази. Якщо всі Дзвіночки впорались із завданням, гра продовжується, якщо хтось не зреагував — вибуває з гри.
Упродовж гри, у відповідний момент, музичний керівник може знов вдарити в бубон три рази, перевіряючи уважність дітей. А може ритмічно вдарити в бубон один або два рази, тим самим надаючи змогу Бедрикам чи Гномикам продемонструвати майстерну гру на бубні.
Гру можна повторити кілька разів.
Скачайте пісні:
Інструментальне фантазування
Скачайте інфографіку «Плюси музичного виховання»
Ольга Жартун,
мистецтвознавець, літературознавець, Рівне