Музикування на саморобних інструментах

Із будь-яким музичним інструментом можна вигадати для дітей яскраву, динамічну й захопливу гру. Щоб навчити вихованців ритмічно видобувати звуки на бубні — скористайтеся авторськими музично-рухливими іграми, головними дійовими персонажами яких є Бедрики, Гномики та Дзвіночки

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Користуючись грою на музичних заняттях як чарівним ключиком, музичний керівник може заохотити дітей до виготовлення саморобного музичного інструмента, інструментального музикування, співів у супроводі гри на музичному інструменті тощо.

Гра дає змогу об’єднати різні форми роботи з дітьми в один спільний «проект». Запропонуйте дітям віртуальну подорож до казкового містечка, у якому мешкають веселі Бедрики, Гномики та Дзвіночки. Вони навчать дітей:

  • виготовляти оригінальні музичні інструменти
  • грати на цих інструментах під час музично-рухливих ігор
  • співати пісень.

Таку пропозицію діти сприймуть «на ура». Адже, що може бути цікавішим, ніж власноруч змайструвати музичний інструмент, а потім випробувати його в музично-рухливих іграх, перетворившись на казкових персонажів?

Пропонуємо вам музично-рухливі ігри, які сприятимуть розвитку в дітей уваги, набуттю навичок гри на бубні, а ще — подарують справжнє задоволення.

Пропоновані музично-рухливі ігри можна перетворити на невеличкі імпровізовані концертні виступи дітей. Для цього слід використати яскравий реквізит, скажімо декорації квіткової галявини, аудіозаписи звуків весняної природи, символічні костюми — наголовники, крильця Бедриків, шапочки Дзвіночків, шапочки Гномиків тощо.

Музично-рухливі ігри для дітей

Дінь-дінь, дзвіночки

Музичний керівник об’єднує дітей у дві команди — Бедриків та Дзвіночків, при цьому так, щоб Дзвіночків було на один менше, ніж Бедриків. Одну дитину обирають ведучим. Аби діти по-справжньому відчули себе в ролі Бедриків та Дзвіночків, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.

Звучить весела музика. Музичний керівник відбиває в бубон сильну частку кожного такту. Бедрики та Дзвіночки ритмічно рухаються залою. Потім Бедрики танцюють навколо Дзвіночків на відстані 1–2 м і співають пісню «Дзвенить дзвіночок кожен день».

Коли музика припиняє звучати, Бедрики ховаються за Дзвіночками. Хто з Бедриків не встиг сховатися — стає ведучим, і гра продовжується.

У грі переможе та дитина, яка жодного разу не стала ведучим і швидко ховалася.

Гра починається спочатку: ті, хто були Бедриками, стають Дзвіночками. По закінченні гри музичний керівник може запропонувати дітям власноруч виготовити бубон у вигляді бедрика чи дзвіночка.

Нумо, повторіть!

Музичний керівник об’єднує дітей у три команди — Бедриків, Гномиків та Дзвіночків. Аби діти по-справжньому відчули себе у цих ролях, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.

Усі діти тримають у руках саморобні бубни, виготовлені заздалегідь. Звучить музика. Музичний керівник один раз вдаряє долонею по мембрані бубна в такт музики, два та три рази — у довільному порядку. Завдання Бедриків — вдаряти долонею по мембрані бубна один раз, Гномиків — два рази, Дзвіночків — три рази.

Аби учасники гри ліпше засвоїли свої завдання, музичний керівник проводить з ними розминку: промовляє текст і закріплює відповідну кількість ударів у бубон для кожної команди:

Вдаряти в бубон лише раз — Бедрикам наказ.
Нумо, в бубон, дружно «дзень» всі пробили враз!
Вдаряти в бубон двічі «дзень» — Гномикам наказ.
«Дзень-дзелень», «дзень-дзелень» грати всякий раз!
Вдаряти в бубон тричі «дзень» — настав Дзвіночків час!
Дзвіночки грають «дзень», «дзень», «дзень» — радіє кожен з нас!

Після розминки діти співають пісню «Бедрик — раз, Гномик — два». По закінченні пісні діти уважно слухають, скільки ударів в бубон зробив музичний керівник: один, два чи три. Якщо музичний керівник ритмічно вдаряє по мембрані бубна три рази — до нього біжать усі Дзвіночки, і кожен учасник команди ритмічно б’є у бубон три рази. Якщо всі Дзвіночки впорались із завданням, гра продовжується, якщо хтось не зреагував — вибуває з гри.

Упродовж гри, у відповідний момент, музичний керівник може знов вдарити в бубон три рази, перевіряючи уважність дітей. А може ритмічно вдарити в бубон один або два рази, тим самим надаючи змогу Бедрикам чи Гномикам продемонструвати майстерну гру на бубні.

Гру можна повторити кілька разів.

Музикування на саморобних інструментахСкачайте пісні:

Інструментальне фантазування

Організовуємо роботу з музичного виховання дітей дошкільного вікуСкачайте інфографіку «Плюси музичного виховання»

Плюси музичного виховання

Ольга Жартун,
мистецтвознавець, літературознавець, Рівне



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді