Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Перетворіть вивчення музичної грамоти на улюблене заняття для дошкільників, дотримуючись двох принципів:
- доступності
- послідовності.
Запропонуйте дітям побувати на гостинах у ноток, відвідати їхні клавіатурні будиночки, пожартувати і скласти пісеньки про «нотні імена» чи навіть самим перетворитися на музичні знаки.
Подавайте відомості з елементарної музичної грамоти поетапно. Одну тему розбийте на кілька занять, кожне з яких ознайомлює з одним із музичних «елементів», як-от:
- знак-нота за аналогією з цифрою чи буквою
- назви нот із використанням пісенного матеріалу
- звукоряд — гама з наочним роз’ясненням
- розташування нот на клавіатурі (справжній та муляжній) із використанням принципу наочності, ритмічних вправ і пісенного матеріалу тощо.
Інструментальне музикування для дітей дошкільного віку є чи не найскладнішим видом музичної діяльності, адже потребує великої концентрації уваги. Перш ніж виконати мелодію поспівки або пісні на інструменті — ксилофоні, металофоні тощо — дітям варто розучити її вокально. Крок за кроком вони засвоять поетичний текст, мелодичний та ритмічний рисунок, а відтак — уявлять «картинку» нотного втілення пропонованої мелодії.
Використайте фрагменти музичних занять, що побудовані за принципом поетапного, послідовного ознайомлення дітей із музичною грамотою. Заняття передбачені для проведення їх із дітьми п’ятого та шостого року життя.
Скачайте фрагменти музичних занять з елементарної музичної грамоти для дітей старшого дошкільного віку «Нотна абетка»
За матеріалом Людмили Чеснєйшої,
керівника зразкового дитячого фольклорно-інструментального ансамблю «Росяночка» Центру дитячої і юнацької творчості, заслуженого працівника культури, Запоріжжя