Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати
У Міністерстві освіти та науки сформували нові рекомендації щодо організації навчання в закладах освіти в 2023-2024 навчальному році.
Лист із таким змістом опублікували на сайті МОН.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року № 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні» в закладах загальної середньої освіти 2023/2024 навчальний рік триватиме з 1 вересня 2023 року до 28 червня 2024 року.
Зокрема, навчальний процес розпочнеться залежно від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.
Як акцентують у Міносвіти, варто включити до складу комісій з обстеження закладів освіти на предмет готовності до організації навчання та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу представників регіональних підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій і Національної поліції.
Заклади освіти можуть організовувати навчання в 2023/24 навчальному році за очною, дистанційною формами навчання або їх поєднанням (за змішаним режимом) залежно від можливостей фонду захисних споруд у цих закладах.
Освітній процес в очній формі запроваджується в приміщеннях або будівлях закладу освіти тільки в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття учасників освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів оповіщення. Якщо потужності споруд цивільного захисту є недостатніми для укриття всіх учасників освітнього процесу, то освітній процес може бути організовано шляхом розподілу навчального часу в межах годин упродовж дня, годин і днів упродовж тижня, годин, днів та тижнів упродовж місяця або семестру тощо.
Організація освітнього процесу в дистанційній формі в закладах освіти на території ведення бойових дій, тимчасово окупованих територіях тощо запроваджується наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації.
Під час дистанційного навчанні заклад освіти самостійно приймає рішення щодо зняття обмеження на максимальну кількість учнів у класі.
Також можливою є організація освітнього процесу в змішаному режимі, що поєднує очну та дистанційну форми навчання. Таке поєднання можливе для різного виду занять, наприклад, практичні, лабораторні заняття проводяться в очному режимі, лекційні — у дистанційному. При цьому освітній процес у початковій школі бажано здійснювати в очній формі, враховуючи необхідність соціалізації дітей.
Зокрема, форма організації освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року залежно від безпекової ситуації.
У Міністерстві наголошують на можливості зміни форми навчання для здобувачів освіти, які тимчасово перебувають за кордоном або є внутрішньо переміщеними особами, протягом навчального року або семестру за заявою батьків.
Заклад отримав гуманітарну допомогу— маєте провести її облік. Підказки експерта допоможуть без помилок оприбуткувати та списати отримані ноутбуки, парти та стільці, господарські товари тощо.
Важливо використовувати індивідуальний підхід до кожного учня/учениці в найкращих інтересах дитини для дотримання її права на продовження здобуття освіти.
Окрім того, керівники закладів освіти мають бути проінформовані про персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників під час освітнього процесу в закладі освіти.
Зауважимо, що при організації освітнього процесу в очній формі або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу, що здійснюється в будівлі, приміщенні закладу освіти, у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту і перебувати в них до скасування тривоги, за можливості продовжуючи освітній процес в укритті, а після відбою тривоги — повернутися до приміщення закладу освіти, організувавши освітній процес із урахуванням необхідного корегування.
За матеріалами МОН