Обладнання та інвентар для фізкультурно-спортивних приміщень закладів освіти

Перед початком навчального року розглянемо документи від Міністерства освіти і науки України. У фокусі уваги – фізична культура. Про що треба починати дбати уже зараз та що врахувати

Різноманіття освітніх концепцій та підходів часто замість позитивного результату призводить до непорозумінь і суперечок, бо ж кожна із дискутуючих сторін намагається довести правильність власної точки зору. Нечіткість у формулюванні положень дає підстави для двоякого розуміння тієї чи іншої тези. Саме тому важливого значення набувають єдині загальні норми, що стосуються не лише навчально-виховного процесу як такого, але й за навчальних предметів зокрема. Задля цього Міністерство освіти і науки внесло зміни до Типового переліку обладнання та інвентарю для фізкультурно-спортивних приміщень закладів освіти, які  забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти (наказ МОН  №648 від 31.05.2023), основна мета якого – забезпечити єдиний підхід до цієї проблеми і осучаснити викладання самого предмета фізичної культури.

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

Структура Типового переліку обладнання для фізкультури

Крім загальних положень, Типовий перелік містить таблицю класифікації такого обладнання, яке можна використовувати як в урочний, так і в позаурочний час: під час роботи гуртків, проведення позакласних та позашкільних заходів, тощо.

Потреба у необхідній кількості такого обладнання та інвентарю визначається з урахуванням ряду критеріїв:

  • кількість фізкультурно-спортивних приміщень (спортивних, гімнастичних, тренажерних залів, басейну);
  • наявність уже придбаного спортивного обладнання;
  • кількість здобувачів освіти,
  •  вікові та фізіологічні особливості здобувачів освіти;
  • специфіка організації освітнього процесу;
  •  реалізація диференційованого та модульного підходів  до змісту навчальних програм.

Звертаємо увагу на універсальний характер такого інвентарю. Це дасть змогу забезпечити можливість застосування його для вирішення комплексу завдань в освітній і позаурочній діяльності, та узгодити  змістове  і функціональне використання.

Варто також врахувати наявність інструкції чи методичних рекомендацій щодо застосування такого обладнання.

Класифікація обладнання та інвентарю для фізкультури

Класифікація іде за трьома розділами:

І розділ – Інвентар загального призначення, у який входить  обладнання для гімнастики, естафетно-ігрове обладнання, силові снаряди, суддівський інвентар і обладнання та навчально-наочне.

ІІ розділ – Додаткове обладнання загального призначеннявміщає в себе перелік тренажерів різних типів.

Обладнання допомагає засвоїти теоретико-методичні знання та здійснювати загальну фізичну підготовку здобувачів освіти як на заняттях в урочний, так і в  позаурочний час.

ІІІ розділ – Обладнання та інвентар спеціального призначення для варіативних модулів за видами спорту – «Бадмінтон», «Пляжний бадмінтон (airschatl)», «Падел», «Сквош», «Веслування на байдарках і каное», «Військово-спортивні ігри», «Подолання перешкод», «Професійно-прикладна фізична культура», «Спортивне орієнтування» та «Туризм», «Рятувальне багатоборство», «Вправи з гирями», «Гирьовий хортинг», «Гандбол», «Футбол», «Доджбол», «Піклбол», «Панна», «Волейбол», «Баскетбол», «Гімнастика», «Городки», «Гольф», «Легка атлетика», «Дитяча легка атлетика», «Лижна підготовка», «Петанк», «Регбі», «Фістбол», «Американський футбол», «Фехтування», «Флорбол», «Хокей на траві», «Шорт-гольф», «Вудбол», «Лакрос», «Хортинг фехтування», «Чирлідинг», «Аеробіка», «Рухливі ігри», «Степ-аеробіка», Модуль: «Cool Games», «Шахи», «Шашки», «Велоспорт», «Скандинавська ходьба», «Слалом (роликові ковзани)», «Бейсбол», «Пляжний бейсбол», «Дартс», «Дитячий (настільний) більярд», «Рінго», Дзюдо», «Самбо», «Рукопашний бій», «Ушу», «Сумо».

 Обладнання третього розділу  розраховане на освітній  процес за варіативнми програмами навчання.

 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді