На фінансування опорних шкіл у 2017 році виділено понад 621 млн грн, з них 412 млн — із держбюджету.
Також уряд передбачив:
- 200 млн грн — на закупівлю автобусів для опорних шкіл
- 300 млн грн — на обладнання для природничо-математичних кабінетів,
- 300 млн грн — для підтримки освіти в межах об’єднаних територіальних громад.
Фінансова свобода директорів опорних шкіл
За результатами опитування директорів у квітні цього року:
- головним розпорядником коштів опорних шкіл переважно є засновник
- 18 опорних закладів (12%) самостійно вирішують питання щодо розподілу коштів, отриманих від засновника
- 4 школи, директори яких одноосібно приймають такі рішення.
Чи є опорна школа самостійним розпорядником коштів, отриманих від засновника
Хто бере участь у прийнятті рішень щодо розподілу коштів, отриманих від засновника
Нагальні потреби фінансування
За даними моніторингу, більшість опорних шкіл потребують фінансування для:
- забезпечення кабінетів сучасним обладнанням
- проведення поточних ремонтів будівель і приміщень.
Достатньо профінансовано лише 1% шкіл.
Пріоритетні потреби опорної школи (з філіями), які недостатньо профінансовані
Додаткові джерела фінансування:
- понад 55% опорних шкіл отримали додаткові кошти у розмірі менше 500 тис. грн
- 18% — від 500 тис. грн до 1 млн
- 2% опорних закладів отримали 4 млн грн і більше.
Підсумки дослідження фінансової діяльності опорних шкіл
На основі аналізу відповідей респондентів зроблено такі узагальнення:
- у фінансуванні опорних закладів існують проблеми
- 90% директорів вважають, що для результативного управління необхідно підвищувати власну фінансову грамотність
- 80% директорів стверджують, що потрібно шукати додаткові джерела фінансування
- основними додатковими джерелами фінансування опорних шкіл є:
– спонсорська допомога
– кошти іноземних інвесторів
– батьківські інвестиції.