Аби школяр не відволікався через труднощі зі здоров’ям, уникнув надмірної тривожності чи конфліктів з учителями й однолітками, класний керівник приділяє час таким питанням у виховній роботі.
Один із напрямків виховної роботи школи присвячений ціннісному ставленню до себе. Він містить три складові — ставлення до «Я»:
- фізичного
- психічного
- соціального.
Щоб зацікавити учнів, організовуйте заходи в різних форматах:
- уявні подорожі
- справжні мандрівки
- ігри
- бесіди
- командні проекти
- тренінги
- філософські столи
- презентації
- години спілкування.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Змістова лінія «Ціннісне ставлення до себе»
Клас |
|
|
| |||
---|---|---|---|---|---|---|
ВЕРЕСЕНЬ | ||||||
1 | Уявна подорож «Абетка пішохода» | Гра-бесіда «Хто я?» | Бесіда-знайомство «Що я ціную в житті?» | |||
2 | Бесіда «Як організувати свій день?» | Гра «Що потрібно знати про свій характер» | Розповідь «Життя людини — найвища цінність» | |||
3 | Гра-мандрівка «Дорога до школи та додому» | – | Гра-мандрівка «Найцінніше в моєму житті» | |||
4 | Розповідь «Як я провів канікули» | Гра «Віра в себе» | Бесіда-презентація «Для чого живе людина» | |||
5 | – | Година спілкування «Посієш звичку — пожнеш характер» | – | |||
6 | – | Пошукова гра «У пошуках власного ідеалу» | – | |||
7 | Рольова гра «Подивися на себе уважно» | Проект «Образ мого «Я» | – | |||
8 | Фотовернісаж «Дозвілля та хобі» | Усний журнал «Як стати щасливим» | Просвітницький тренінг | |||
9 | Проект «Здоров’я — скарб» | Гра-анкета «Мій ідеал» | ||||
10 | Спортивні змагання «Сходинки фізичного розвитку» | Тренінг «Відшукай себе серед інших» | ||||
11 | Театралізація «Зроби свій вибір на користь здоров’я» | Форум «Сходинками до вершини успіху» | Ділова гра «Умій дати слово і його дотримати» | |||
ЖОВТЕНЬ | ||||||
1 | Комплекс вправ «Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся» | – | Виставка малюнків «Азбука ввічливості» | |||
2 | Сюжетно-рольова гра «Як не захворіти» | – | Тренінг «Я — людина» | |||
3 | Вікторина «Дорога кожна хвилина» | Уявна подорож «Мої мрії» | – | |||
4 | Спортивні змагання «Козацькі забави» | Ігрова вправа «Мій ідеал» | Просвітницький тренінг «Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку» | |||
5 | – | – | Ділова гра «У людини має бути все прекрасним» | |||
6 | – | – | Розвивальні вправи «Стратегія прийняття моральних рішень» | |||
7 | – | – | Анкетування «Мої цінності» | |||
8 | Конкурс «Таланти твої, Україно» | Психологічні вправи «У згоді із самим собою» | Бесіда «Учитель — моє покликання» | |||
9 | День туризму | – | Круглий стіл «Мої життєві принципи» | |||
10 | – | Просвітницький тренінг «Шлях до самореалізації, або Як стати особистістю» | – | |||
11 | – | Година спілкування «Людина народжується для вічності» | Філософський стіл «Добро і зло» | |||
ЛИСТОПАД | ||||||
1 | Усний журнал «Зовнішній вигляд учня» | Сюжетно-рольова гра «Розкажи про себе» | Бесіда-тренінг «Бути вихованим — що це означає?» | |||
2 | – | Година спілкування «Умій слухати» | Ситуаційно-рольова гра «Чарівні слова» | |||
3 | Колективне ігрове спілкування | – | Ситуаційно-рольова гра «Як навчитися стримуватися» | |||
4 | Ляльковий театр «Переможемо всі хвороби» | Сюжетно-рольова гра «Вміння бути самим собою» | Бесіда «На кого я хочу бути схожим у житті» | |||
5 | – | Анкетування «Індивідуальні особливості людини» | – | |||
6 | – | Бесіда «Заздрісник — сам собі ворог» | Просвітницький тренінг «Як долати труднощі і випробування» | |||
7 | Конкурс «Господарочка» | – | Година спілкування «Добродії» | |||
8 | Фотовернісаж «Моє дозвілля» | Година спілкування «Шлях до себе» | Просвітницький тренінг «Ким бути і яким бути» | |||
9 | – | Круглий стіл «Країна моїх мрій» | Колективне ігрове спілкування | |||
10 | Конференція «Духовність і здоров’я» | Лекція «Техніки і способи психічного впливу на соматичний стан організму» | – | |||
11 | Виготовлення колажу «Подбай про своє здоров’я сам» | Проект «Дороги, які ми обираємо» | Просвітницький тренінг «Ризики в інтернеті» | |||
ГРУДЕНЬ | ||||||
1 | Рольова гра «Я хочу і можу бути здоровим» | – | Година спілкування «На кого ти хочеш бути схожим?» | |||
2 | Усний журнал «Подорож до країни здоров’я» | – | Бесіда «Дав обіцянку — виконуй» | |||
3 | Ситуаційно-рольова гра «Як я дбаю про своє здоров’я» | Година спілкування «Мій улюблений герой» | Гра-розповідь «Мої доручення» | |||
4 | Групова справа «Почни день з ранкової гімнастики» | Бесіда «Як стати людиною» | – | |||
5 | Колективне ігрове спілкування «Бережи свій час» | – | – | |||
6 | – | Уявна подорож «Пізнай себе» | Година спілкування «Життя не вічне — вічні цінності людські» | |||
7 | Фотоконкурс «Країна моїх мрій» | – | Анкетування «Я і мій характер» | |||
8 | – | Бесіда «З чого починається пізнання» | Презентація «Створення життєвого проекту саморозвитку» | |||
9 | – | Година спілкування «Про культуру почуттів» | Тренінг «Як стати лідером» | |||
10 | Круглий стіл «Правда життя» | – | Форум «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас» | |||
11 | – | Прес-шоу «Інформація — запорука освіченості» | Дебати «Обов’язок, відповідальність, совість» |
Інші змістові лінії виховного плану школи формують ціннісне ставлення:
- до культури і мистецтва
- до праці
- до природи
- до сім’ї, родини, людей
- до суспільства і держави