Елементарні інструменти створення дистанційних курсів

В інтернеті вдосталь інструментів, які вчитель може вільно використати для організації навчання учнів. Причому не лише для дистанційного

Дистанційний курс — це навчальний матеріал, систематизований і структурований у віртуальному класі задля доступності знань через інтернет.

Дистанційне навчання сьогодні поступово змінює функції вчителя, який:

Та замінити традиційний урок дистанційним поки що не вдасться, отож збирайте «вершки» віртуального навчання. Приміром, «просунутий» учитель навчає учнів не лише своєму предмету, а й:

Платформи для розроблення дистанційних курсів

Перед тим як створити дистанційний курс:

  • складіть його структуру
  • оберіть оптимальний варіант платформи для його розміщення:

– блог

– сайт

– спеціальні навчальні середовища (вітчизняні klasnaocinka.com.ua, shodennik.ua тощо).

Як навчальне середовище в дистанційному курсі можна використовувати різні платформи. Усе залежить від уподобань і потреб учителя.

Платформи і програми дистанційного навчання

Вид роботи

Платформи і програми

Основні можливості

Створення навчального контенту

  • WordPress
  • Google Docs
  • WizIQ
  • Wiki
  • Moodle
  • MS OneDrive

  • розміщення навчальних матеріалівучителем-«предметником»
  • розміщення навчальних матеріалів учнем
  • спілкування в чаті та на форумі
  • проведення онлайн-уроків
  • спільна робота учнів над одним проектом
  • мобільне навчання

Спілкування в інтерактивному режимі

  • Moodle
  • WizIQ
  • Educreations
  • Skype
  • Google Hangouts
  • vAcademia
  • Twitter

  • проведення й запис онлайн-уроків
  • створення курсу
  • спілкування в інтерактивному режимі
  • спільна робота над проектом, обмін інформацією

Створення відеоуроків

  • WizIQ
  • YouTube
  • Movie Maker

  • запис уроків
  • розміщення відео на блозі, сайті, у соціальній мережі

Створення «живих» презентацій

  • Prezi
  • SlideShare

  • створення презентацій, розміщення їх на сайті, блозі
  • спільне використання презентацій
  • обмін презентаціями
  • створення презентацій з відео та гіперпосиланнями

Ігрові форми

  • vAcademia
  • Prezi
  • Hot Potatoes

  • навчання в ігровому режимі
  • рольові ігри презентації із завданнями
  • завдання-кросворди

Навчальним середовищем може слугувати звична Google Docs. У ній можна створювати різні документи, таблиці, малюнки та презентації, надавши до них доступ декільком користувачам (учням). Це зручний інструмент для спільної роботи над проектами, у групі тощо. В такому разі свої доробки учні розміщують у мережі Google+

Свої презентації можна завантажувати на SlideShare, переглядати роботи інших користувачів, ділитися досвідом

Дистанційний курс імовірно провадити і на базі WordPress. Це блог-сервіс, що дає змогу створювати контент у вигляді невеликих статей, ділячись ними з учнями

Цікавою (але платною=) платформою є WizIQ. Тут є змога не тільки розміщувати навчальний контент, організовувати обговорення (дискусії) та тестування, а й проводити онлайн-уроки та записувати їх

Навчальний блог

Мережевий навчальний блог також може стати віртуальною платформою для курсу, де вчитель:

  • повідомлятимете інформацію
  • розміщуватиме навчальне відео
  • використовуватиме додаткові програми й функції
  • поширюватиме інформацію з інших блогів або веб-сайтів.

Навчати учнів можна також через популярні соціальні мережі (Facebook, ВКонтакте, Twitter тощо).

Навчальне відео

Важливий компонент дистанційного уроку — навчальне відео. Зробити його легко завдяки численним онлайн-сервісам.

Створивши канал на YouTube, за допомогою відеоуроків можна:

  • навчати учнів
  • популяризувати свій навчальний заклад
  • поширювати перспективний педагогічний досвід.

Записувати відео в дистанційному курсі можуть і учні. Для цього прислужаться такі умовно безплатні сервіси, як-от magisto.com та filmora.wondershare.com. Окрім того, різноманітних програм удосталь на Google Play.

Платформа для мобільного навчання Educreations.com (є безплатна версія) пропонує дошку для роботи онлайн. При цьому весь урок записується.

Застосовні також платформи для проведення вебінарів — семінарів, що відбуваються онлайн у реальному часі. Під час вебінарів можливі:

  • інтерактивне спілкування вчителя й учня
  • показ презентацій, відео
  • робота біля класної дошки.

Після вебінару кожний учень отримує запис уроку.

Зауважте!

Відстежувати реальний рівень опанування знань учнями, контролювати розв’язання завдань, відвідуваність можна лише у спеціальному навчальному середовищі



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді