У МОН оновлять практичну складову предмету «Захист України»

Оновлення практичної складової дисципліни «Захист України»

Практична сторона предмету

Стратегії успішної комунікації керівника

В освітньому відомстві хочуть оновити практичну складову шкільної дисципліни «Захист України». Програма має доповнитися практикою, актуальними знаннями, навичками та життєво необхідними уміннями.  

Планується з вересня запуск пілоту проєкту оновленої дисципліни «Захист України» — його апробація відбуватиметься у закладах освіти різних регіонів України. На основі відгуків учителів та учнів, що братимуть участь у пілотному проєкті, програму дисципліни буде фіналізовано.

Для успішної реалізації пілоту проєкту, у Міносвіти організують курс для вчителів. Для цього залучатимуть до співпраці міжнародні та громадські організації, які мають досвід у навчанні дорослих. Зокрема тих спеціалістів, які готові навчати вчителів роботи із симуляторами FPV дронів, мають спеціалізацію у топографії, домедичній допомозі та запобіганні травматизму. Адже ці навички дуже необхідні у повсякденному житті.

Незабаром робочі групи запрошених експертів почнуть працювати над пропозиціями з оновлення практичної складової дисципліни. Вони актуалізують програму та збільшать кількість практичних занять, додадуть підготовку до опанування базовими технологіями, якими зараз користуються захисники і захисниці. 

Передбачається, що практична складова дисципліни «Захист України» стосуватиметься вмінь, необхідних для життя в реаліях сьогодення, і це не лише про потреби оборони. Навики домедичної допомоги та орієнтування на місцевості стануть в пригоді в походах, подорожах чи кризових ситуаціях. Знання з мінної безпеки допоможуть зберегти життя і здоров'я, правильно поводитися у разі виявлення вибухонебезпечних предметів. Навички керування БПЛА — конкурента перевага, їх використовують відеографи, геодезисти, археологи і ще безліч спеціалістів у професійній діяльності.

«Оновлення дисципліни «Захист України» — довгоочікуваний та необхідний крок, адже освіта повинна відповідати умовам і викликам сьогодення. Уже розпочали роботу над доповненням практичної складової програми — актуальної, а заразом і цікавої для учнів. І діти, і вчителі дають нам відгуки, що дисципліна має бути оновленою. Якісна домедична допомога, керування спортивними дронами, базова інженерія в межах STEM-освіти — те, на що сьогодні є запит», — прокоментував керівник освітнього відомства Оксен Лісовий.

Джерело МОН

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101118

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
752

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28007

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78641

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді