У ДСЯО планують вимірювати «м’які навички» для оцінювання освітніх витрат

Під час вивчення освітніх витрат планують робити тестування з предметів і вимірювання «м’яких навичок»

Вимірюваня м'яких навичок учнів

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Важливо чітко визначити обсяг освітніх втрат і прогалин, а головне — розробити дієві інструменти для їхньої компенсації. Саме про це часто говорять освітні стейкхолдери.

Про це зазначив Іван Юрійчук — заступник Голови ДСЯО з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації під час етеру. А також про план Державної служби якості освіти України щодо моніторингу освітніх втрат. 

Насамперед він акцентував, що проблема освітніх витрат розпочалася ще з початку пандемії COVID-19 та переходу на дистанційне навчання. Наприкінці 2021 — на початку 2022 років ДСЯО реалізувала перший етап дослідження цієї проблеми. Другий етап припав на кінець 2022 — початок 2023 року. 

Таким чином учасники освітнього процесу (учні, вчителі, директори закладів освіти й батьки) відповідали на питання, запропоновані службою. Незабаром результати цього опитування остаточно опрацюють і презентують громадськості.

Проте в ДСЯО усвідомлюють, що відповіді респондентів більшою мірою передають суб’єктивні відчуття, що є недоцільним під час розробки інструментарію. Через це у травні 2023 року планується проведення тестування з української мови та математики для учнів з обраних закладів освіти. Саме так можна буде зафіксувати динаміку результатів навчання, узявши результати тестування за вихідну точку. Також їх планують порівняти з результатами опитування — наскільки об’єктивні дані самооцінювання, чи збігаються відчуття із конкретними цифрами.

Зокрема, Іван Юрійчук підкреслив, що що результати навчання — поняття ширше, ніж результати з конкретних предметів. «М’які», або ж соціально-емоційні, навички також мають розвиватися. 

У світі поки немає ґрунтовних досліджень на національних рівнях, які б дали відповідь, як сформовані ці навички в сучасних дітей, тож Україна разом з 15 іншими країнами взяла участь у пілотному проєкті з вимірювання «м’яких» навичок. ДСЯО з EdCamp (національним координатором проєкту) є співорганізаторами цього дослідження.

Відповідне дослідження міститимете три компонента:

  • самооцінювання за допомогою опитування, 
  • результати навчання з конкретних предметів,
  • стан розвитку соціально-емоційних навичок. 

Завдяки цим компонентам у ДСЯО планують скласти скласти комплексне уявлення про динаміку результатів освіти й сконструювати інструменти компенсації втрат.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168914

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71922

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді