У ДСЯО планують вимірювати «м’які навички» для оцінювання освітніх витрат

Під час вивчення освітніх витрат планують робити тестування з предметів і вимірювання «м’яких навичок»

Вимірюваня м'яких навичок учнів

🎲 Педнавантаження, штатний розпис і табелювання

Важливо чітко визначити обсяг освітніх втрат і прогалин, а головне — розробити дієві інструменти для їхньої компенсації. Саме про це часто говорять освітні стейкхолдери.

Про це зазначив Іван Юрійчук — заступник Голови ДСЯО з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації під час етеру. А також про план Державної служби якості освіти України щодо моніторингу освітніх втрат. 

Насамперед він акцентував, що проблема освітніх витрат розпочалася ще з початку пандемії COVID-19 та переходу на дистанційне навчання. Наприкінці 2021 — на початку 2022 років ДСЯО реалізувала перший етап дослідження цієї проблеми. Другий етап припав на кінець 2022 — початок 2023 року. 

Таким чином учасники освітнього процесу (учні, вчителі, директори закладів освіти й батьки) відповідали на питання, запропоновані службою. Незабаром результати цього опитування остаточно опрацюють і презентують громадськості.

Проте в ДСЯО усвідомлюють, що відповіді респондентів більшою мірою передають суб’єктивні відчуття, що є недоцільним під час розробки інструментарію. Через це у травні 2023 року планується проведення тестування з української мови та математики для учнів з обраних закладів освіти. Саме так можна буде зафіксувати динаміку результатів навчання, узявши результати тестування за вихідну точку. Також їх планують порівняти з результатами опитування — наскільки об’єктивні дані самооцінювання, чи збігаються відчуття із конкретними цифрами.

Зокрема, Іван Юрійчук підкреслив, що що результати навчання — поняття ширше, ніж результати з конкретних предметів. «М’які», або ж соціально-емоційні, навички також мають розвиватися. 

У світі поки немає ґрунтовних досліджень на національних рівнях, які б дали відповідь, як сформовані ці навички в сучасних дітей, тож Україна разом з 15 іншими країнами взяла участь у пілотному проєкті з вимірювання «м’яких» навичок. ДСЯО з EdCamp (національним координатором проєкту) є співорганізаторами цього дослідження.

Відповідне дослідження міститимете три компонента:

  • самооцінювання за допомогою опитування, 
  • результати навчання з конкретних предметів,
  • стан розвитку соціально-емоційних навичок. 

Завдяки цим компонентам у ДСЯО планують скласти скласти комплексне уявлення про динаміку результатів освіти й сконструювати інструменти компенсації втрат.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101120

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
752

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28007

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78641

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді