Чи можна зменшувати години предметів інваріантної складової

4252
Автор
заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Запитання

Години на вивчення предметів інваріантної складової можна зменшувати не більше ніж удвічі. Про це йдеться у Типовій освітній програмі закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня. Чи є змога зменшувати кількість годин фізкультури у 5-х класах з 3-х до 2-х та 1,5?

Відповідь

Чи доплачувати за класне керівництво завучу, який має педнавантаження

Освітні програми, розроблені на основі типових освітніх програм, мають містити навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових навчальних планів відповідної Типової освітньої програми. Він може передбачати перерозподіл годин у визначеному типовим навчальним планом обсязі між обов’язковими навчальними предметами, крім державної мови, певної освітньої галузі. Ці предмети можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами (ч. 3 с. 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX).

Кількість предметів, на вивчення яких зменшуватимуть години, визначає заклад загальної середньої освіти у межах академічної та організаційної автономії. Але навряд чи знайдеться керівник, який зменшить години на вивчення всіх навчальних предметів, які передбачені навчальним планом.

Так, дійсно, заклади загальної середньої освіти можуть зменшувати години для вивчення предметів не більше ніж удвічі у порівнянні з Типовою освітньою програмою. Але при цьому вилучати предмети інваріантної складової не можна (наказ МОН «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» від 20.04.2018 № 405, далі — Наказ № 405).

⇒⇒ Типові освітні програми для 3-4 класів

Щодо уроків фізичної культури, то зменшувати кількість годин на цей предмет можна з огляду на Наказ № 405. Але варто пам’ятати, що завдання цього предмета — підвищувати рівень рухової активності. У закладах загальної середньої, спеціалізованої, професійної (професійно-технічної) освіти уроки з фізичної культури є обов’язковими і проводяться не менше трьох разів на тиждень (Закон України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 № 3808-XII).

На питання відповіла Олена Святенко, начальник відділу базової освіти управління роботи

із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту

Державної служби якості освіти України

спеціально для журналу Заступник директора школи

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
2874

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81889

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77320

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53888

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19200