Яке співвідношення індивідуальних та фронтальних занять у дошкільному закладі
Запитання
Яким має бути співвідношення індивідуальних та фронтальних занять у закладі дошкільної освіти, враховуючи рекомендації граничного навантаження на дітей?
Відповідь
Співвідношення індивідуальних та фронтальних занять досить варіативне, адже залежить від багатьох чинників.
Визначальними в цьому питанні є:
- освітня програма, яку реалізує колектив закладу
- принцип організації освітнього процесу — предметний чи інтегрований.
Якщо предметні заняття планувати відповідно до обраної програми, то вони займуть левову частку часу, відведеного на пізнавальну діяльність дітей. Індивідуальні ж заняття доведеться проводити під час:
- прогулянок (тривалість яких не можна скорочувати за жодних обставин)
- самостійної роботи дітей.
Інтегрований підхід передбачає одне заняття на день та реалізацію поставленої мети протягом проживання теми дня під час різних видів діяльності дітей, організованої у різних формах — підгрупових, парних, індивідуальних тощо. За таких умов доля індивідуальної роботи з дітьми та їхньої самостійної пізнавальної діяльності значно збільшується.
Ліпше, щоб індивідуальні заняття планував вихователь. Адже лише він, щодня спілкуючись із дітьми, може адекватно врахувати їхні інтереси, потреби й можливості.