Чи можна залучати практичного психолога до врегулювання конфліктів у колективі

1073

Запитання

У нашому педагогічному колективі систематично виникають конфронтації, сварки, відбуваються неприємні розмови. Ситуація стала практично неконтрольованою. Чи можна за таких обставин залучити практичного психолога до врегулювання конфлікту? Чи має він право відмовитися консультувати колег щодо їхніх особистих проблем?

Відповідь

Відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом МОН України від 02.07.2009 № 616, до функціональних обов’язків практичних психологів навчальних закладів входить:

  • формування психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;

  • консультування з питань психології, її практичного використання в організації навчально-­виховного процесу.

Отже, практичний психолог — це фахівець, який має допомагати у розв’язанні конфліктної ситуації в педагогічному колективі або сприяти досягненню колегами компромісу.

Також він має здійснювати профілактичну роботу із запобігання виникнення систематичних конфліктних ситуацій в умовах дошкільного навчального закладу, зокрема проводити просвітницьку роботу з педагогічним колективом щодо психології спілкування, конфліктології, ознайомлювати колег із мето­дами розв’язання конфліктних ситуацій.

А от консультувати колег щодо особистих проблем практичний психолог не зобов’язаний. Однак якщо педагог звернувся до практичного психолога з проблемою, що непокоїть його, спричиняє тривожність, роздратованість, обурення тощо, то з огляду на професійну етику фахівець має надати первинну психологічну допомогу колезі. Це потрібно для того, щоб стабілізувати емоційний стан педагога, допомогти йому повернутися до виконання професійних обов’язків.

додаток
Теми:

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальне навчання з охорони праці працівників

У керівників закладів освіти часто виникають питання, пов’язані з навчанням працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, як-от працівника котельні, працівників, які виконують роботи на висоті тощо. Яке навчання таким працівникам закладу потрібно проводити? Як це врегульовано у законодавстві? Роз’яснення експерта читайте далі.
8352

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
6507

Тарифікаційний список педагогів: що і як заповнювати

Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.
52087