Чи можна залучати практичного психолога до врегулювання конфліктів у колективі

1025
Теми:

Запитання

У нашому педагогічному колективі систематично виникають конфронтації, сварки, відбуваються неприємні розмови. Ситуація стала практично неконтрольованою. Чи можна за таких обставин залучити практичного психолога до врегулювання конфлікту? Чи має він право відмовитися консультувати колег щодо їхніх особистих проблем?

Відповідь

Відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом МОН України від 02.07.2009 № 616, до функціональних обов’язків практичних психологів навчальних закладів входить:

  • формування психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;

  • консультування з питань психології, її практичного використання в організації навчально-­виховного процесу.

Отже, практичний психолог — це фахівець, який має допомагати у розв’язанні конфліктної ситуації в педагогічному колективі або сприяти досягненню колегами компромісу.

Також він має здійснювати профілактичну роботу із запобігання виникнення систематичних конфліктних ситуацій в умовах дошкільного навчального закладу, зокрема проводити просвітницьку роботу з педагогічним колективом щодо психології спілкування, конфліктології, ознайомлювати колег із мето­дами розв’язання конфліктних ситуацій.

А от консультувати колег щодо особистих проблем практичний психолог не зобов’язаний. Однак якщо педагог звернувся до практичного психолога з проблемою, що непокоїть його, спричиняє тривожність, роздратованість, обурення тощо, то з огляду на професійну етику фахівець має надати первинну психологічну допомогу колезі. Це потрібно для того, щоб стабілізувати емоційний стан педагога, допомогти йому повернутися до виконання професійних обов’язків.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4826

Тарифікаційний список педагогів: що і як заповнювати

Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.
48629

Спеціальне навчання з охорони праці працівників

У керівників закладів освіти часто виникають питання, пов’язані з навчанням працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, як-от працівника котельні, працівників, які виконують роботи на висоті тощо. Яке навчання таким працівникам закладу потрібно проводити? Як це врегульовано у законодавстві? Роз’яснення експерта читайте далі.
7753

Відображаємо робочий час вихователів у табелі обліку і тарифікаційному списку

Норми нового Закону про дошкільну освіту та підзаконних актів слід враховувати під час відображення робочого часу вихователя в тарифікаційному списку, графіку роботи, табелі обліку використання робочого часу. З’ясуємо, як саме
27001

Табель обліку використання робочого часу в закладі освіти: правила ведення

Табель обліку використання робочого часу щомісяця складають на всіх працівників закладу освіти. Розглянемо особливості ведення документа, дані якого ураховують під час обчислення заробітної плати та заповнення форм державних статистичних спостережень
49859