Більше ніж садочок: розбираємо оновлені вимоги до очної дошкільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН затвердило нове Положення про очну форму здобуття дошкільної освіти

Ключові зміни в організації дошкільної освіти

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: липень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України оновило нормативну базу для організації традиційного формату дошкільної освіти. Наказом затверджено Положення про очну (денну) форму здобуття дошкільної освіти, яке окреслює нові вимоги, підходи та можливості для педагогів, батьків і вихованців.

⚖ «Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП: СКАЧАТИ

Очна форма передбачає безпосередню участь дітей в освітньому процесі у спеціально створеному безпечному, здоровому та інклюзивному освітньому середовищі. Вона реалізується державними, комунальними та приватними закладами, а також фізичними особами — підприємцями, які здійснюють освітню діяльність.

Ключові акценти нового Положення:

✅ Особистісно орієнтований підхід: у центрі уваги — інтереси, здібності, обдарування та потреби кожної дитини.

✅ Соціалізація: очна форма сприяє формуванню комунікативних навичок, соціо-емоційного інтелекту, адаптації в колективі та живій взаємодії з педагогами та однолітками.

✅ Діяльнісний підхід до навчання: освітній процес вибудовується через гру, експерименти, практичні завдання, що сприяють засвоєнню знань і розвитку компетентностей.

✅ Моніторинг та підтримка: передбачено постійне відстеження розвитку дитини, оперативне реагування на освітні потреби, психолого-педагогічний супровід та, за потреби, надання корекційно-розвиткових послуг.

✅ Індивідуальний підхід до дітей з ООП: освітній процес здійснюється згідно з індивідуальною програмою розвитку, яка розробляється на основі висновку інклюзивно-ресурсного центру.

Організаційні положення:

  • Групи формуються відповідно до законодавства, з урахуванням віку, потреб і можливостей дітей.
  • Педагогічні працівники забезпечуються всім необхідним для повноцінної реалізації освітніх програм: методичними матеріалами, обладнанням, дидактичними та інформаційними ресурсами.
  • Освітні програми можуть комбінуватися та адаптуватися відповідно до умов, академічної свободи педагогів та контингенту вихованців.
  • Організація процесу відбувається у партнерстві з батьками, з акцентом на створення безпечного освітнього середовища, вільного від насильства, жорстокого поводження та булінгу.

Цей нормативний документ є основою для подальшого планування та вдосконалення очної форми дошкільної освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зарахування, відрахування та переведення вихованців до ЗДО: новий Порядок

З'ясуємо основні вимоги Порядку зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти, який МОН розробило відповідно до нового Закону про дошкільну освіту
48233

Відображаємо робочий час вихователів у табелі обліку і тарифікаційному списку

Норми нового Закону про дошкільну освіту та підзаконних актів слід враховувати під час відображення робочого часу вихователя в тарифікаційному списку, графіку роботи, табелі обліку використання робочого часу. З’ясуємо, як саме
22278

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
2789

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді