Більше ніж садочок: розбираємо оновлені вимоги до очної дошкільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН затвердило нове Положення про очну форму здобуття дошкільної освіти

Ключові зміни в організації дошкільної освіти

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: серпень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України оновило нормативну базу для організації традиційного формату дошкільної освіти. Наказом затверджено Положення про очну (денну) форму здобуття дошкільної освіти, яке окреслює нові вимоги, підходи та можливості для педагогів, батьків і вихованців.

⚖ «Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП: СКАЧАТИ

Очна форма передбачає безпосередню участь дітей в освітньому процесі у спеціально створеному безпечному, здоровому та інклюзивному освітньому середовищі. Вона реалізується державними, комунальними та приватними закладами, а також фізичними особами — підприємцями, які здійснюють освітню діяльність.

Ключові акценти нового Положення:

✅ Особистісно орієнтований підхід: у центрі уваги — інтереси, здібності, обдарування та потреби кожної дитини.

✅ Соціалізація: очна форма сприяє формуванню комунікативних навичок, соціо-емоційного інтелекту, адаптації в колективі та живій взаємодії з педагогами та однолітками.

✅ Діяльнісний підхід до навчання: освітній процес вибудовується через гру, експерименти, практичні завдання, що сприяють засвоєнню знань і розвитку компетентностей.

✅ Моніторинг та підтримка: передбачено постійне відстеження розвитку дитини, оперативне реагування на освітні потреби, психолого-педагогічний супровід та, за потреби, надання корекційно-розвиткових послуг.

✅ Індивідуальний підхід до дітей з ООП: освітній процес здійснюється згідно з індивідуальною програмою розвитку, яка розробляється на основі висновку інклюзивно-ресурсного центру.

Організаційні положення:

  • Групи формуються відповідно до законодавства, з урахуванням віку, потреб і можливостей дітей.
  • Педагогічні працівники забезпечуються всім необхідним для повноцінної реалізації освітніх програм: методичними матеріалами, обладнанням, дидактичними та інформаційними ресурсами.
  • Освітні програми можуть комбінуватися та адаптуватися відповідно до умов, академічної свободи педагогів та контингенту вихованців.
  • Організація процесу відбувається у партнерстві з батьками, з акцентом на створення безпечного освітнього середовища, вільного від насильства, жорстокого поводження та булінгу.

Цей нормативний документ є основою для подальшого планування та вдосконалення очної форми дошкільної освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4235

Освітні програми для використання в закладах дошкільної освіти у 2025/2026 навчальному році

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовують відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання й навчання дітей. Вибір програм на навчальний рік обговорює та затверджує педагогічна рада закладу. Перелік програм подаємо у статті
82343

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді