Дошкілля без кордонів: що змінює нове Положення про дистанційну дошкільну освіту
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України затвердило Положення про дистанційну форму здобуття дошкільної освіти. Документ визначає механізми організації дистанційного навчання у сфері дошкільної освіти для державних, комунальних і приватних закладів, а також фізичних осіб-підприємців, які здійснюють освітню діяльність.
📝👌Картки-шпаргалки до батьківських зборів
Що змінюється:
🔹 Дистанційна форма — це індивідуалізований освітній процес з обов’язковою участю батьків, що реалізується у цифровому середовищі із використанням сучасних психолого-педагогічних і інформаційно-комунікаційних технологій.
🔹 Синхронний та асинхронний режими навчання передбачають як спільну присутність учасників у цифровому просторі, так і взаємодію у зручний час за допомогою відео-, аудіо- та текстових матеріалів.
🔹 Підстави для впровадження дистанційної форми: воєнний чи надзвичайний стан, переміщення родини, проживання за кордоном або медичні показання дитини (на основі форми №086/о).
🔹 Зарахування на дистанційну форму можливе через подання заяви особисто, поштою або через електронну систему, включно з використанням електронного підпису.
🔹 Формування груп можливе як у підгрупах (від 3 до 5 дітей), так і в індивідуальному форматі — залежно від можливостей закладу.
🔹 Організація процесу передбачає обов’язкову педагогічну участь, планування та адаптацію програм до вікових особливостей дітей. Дітям з ООП надаються індивідуальні програми розвитку та корекційні послуги.
🔹 Участь батьків є критично важливою: вони створюють умови для навчання вдома, взаємодіють з педагогами, беруть участь у процесі виховання та розвитку дитини.
🔹 Робота педагогів у дистанційному форматі може здійснюватися як у приміщенні закладу, так і за межами — за наявності необхідних технічних засобів. Їхнє навантаження враховується відповідно до чинного законодавства.
Це Положення є відповіддю на сучасні виклики, зокрема пов’язані з війною, тимчасовим переміщенням сімей, потребою в інклюзивному підході та цифровізації освіти. Воно дозволяє забезпечити безперервність дошкільної освіти в різних умовах, зберігаючи її якість та орієнтацію на потреби дитини.