Оновлене Положення про асистента дитини: головні зміни та нові можливості для дошкілля

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН затвердило нове Положення про асистента дитини з ООП у дитсадках

Що змінилося в правилах супроводу дітей з ООП

Міністерство освіти і науки України затвердило оновлене Положення про асистента дитини з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти. Відповідний наказ №474 оприлюднено з урахуванням змін, внесених наказом МОН №553 від 8 квітня 2025 року.

⚖ «Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП: СКАЧАТИ

Документ визначає:

  • принципи діяльності,
  • функції (обов’язки) асистента дитини,
  • вимоги до кандидата,
  • умови його допуску до освітнього процесу,
  • порядок взаємодії з працівниками дитсадка та батьками.

Вперше на нормативному рівні прописано можливість, що асистентом дитини з ООП може бути один із батьків, соціальний робітник або уповноважена особа.

Основні обов’язки асистента:

  • допомога дитині з ООП у пересуванні, самообслуговуванні, харчуванні, відпочинку та спілкуванні;
  • спостереження за станом здоров’я та інформування у разі його погіршення;
  • участь в ігровій діяльності та забезпечення безпеки дитини;
  • інформування про потреби дитини, зокрема щодо обладнання;
  • участь у роботі команди психолого-педагогічного супроводу;
  • негайне реагування на факти булінгу;
  • дотримання законодавства з безпеки, охорони здоров’я та конфіденційності.

Що змінилося в нормативних актах:

🔷 Термін «учень (дитина)» замінено на «учень» у низці нормативних документів.

🔷 Уточнено формулювання щодо підготовки соціальних працівників, які супроводжують дітей під час інклюзивного навчання — відповідальність покладено на обласні й київські центри соціальних служб, ГО та інші організації.

🔷 Окремі зміни внесено до Умов допуску асистентів до освітнього процесу, зокрема виключено згадку про дошкільну освіту у відповідних пунктах попередніх документів, оскільки вона тепер врегульована окремим положенням.

Норми Положення стосуються не лише державних і комунальних дитсадків, а й приватних закладів дошкільної освіти, а також фізичних осіб-підприємців, які провадять освітню діяльність у цій сфері.

Оновлене Положення спрямоване на підвищення якості інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти та захист прав дітей з ООП на повноцінну участь в освітньому процесі.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Адаптація дитини до дитячого садка: вдало пройдемо разом

Адаптація — це випробування не лише для малюка, а й для всієї родини. Як пройти його легко та без сліз? У нашій статті ми розповідаємо про три головні чинники, що впливають на успішну адаптацію: досвід дитини, підготовка батьків і професіоналізм педагогів. Дізнайтеся, як допомогти вашому малюку звикнути до нового середовища, уникнути типових помилок і зробити період адаптації спокійним та радісним.
817

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4997

Освітні програми для використання в закладах дошкільної освіти у 2025/2026 навчальному році

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовують відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання й навчання дітей. Вибір програм на навчальний рік обговорює та затверджує педагогічна рада закладу. Перелік програм подаємо у статті
83296

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді