Адаптація матеріалу та індивідуалізація: як подолати виклики в роботі з дітьми з ООП
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
У лютому–березні 2025 року в межах проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг» було проведено низку навчальних заходів для освітян.
ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок
За результатами попереднього дослідження рівня педагогічної компетентності, найбільшими викликами для вчителів у роботі з дітьми з ООП залишаються:
- адаптація навчального матеріалу,
- індивідуалізація підходів,
- корекційна спрямованість занять,
- оцінювання результатів навчання.
У межах проєкту педагоги взяли участь у вебінарах, семінарах, практикумах і тренінгах, де опрацювали такі теми:
- навчання дітей з інтелектуальними порушеннями;
- диференціація та індивідуалізація освітнього процесу;
- застосування жестової мови у роботі з дітьми зі складними порушеннями;
- розвиток музичних здібностей учнів із порушеннями зору;
- створення навчальних завдань у Canva та інших цифрових інструментах;
- використання платформи «Розвиток дитини» для планування занять;
- робота з дітьми з розладами аутистичного спектра (РАС).
Наукове керівництво проєктом здійснює Тетяна Докучина, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. До навчання долучалися також фахівці, які розробляли освітні продукти для проєкту.
Мета проєкту — надати педагогам ефективні інструменти та методики, які допоможуть створити якісне, доступне й інклюзивне освітнє середовище для кожної дитини з особливими освітніми потребами.
За інформацією МОН