Адаптація матеріалу та індивідуалізація: як подолати виклики в роботі з дітьми з ООП

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Понад 1000 педагогів підвищили кваліфікацію для якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Як підвищують кваліфікацію вчителів інклюзивної освіти


У лютому–березні 2025 року в межах проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг» було проведено низку навчальних заходів для освітян.

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

За результатами попереднього дослідження рівня педагогічної компетентності, найбільшими викликами для вчителів у роботі з дітьми з ООП залишаються:

  • адаптація навчального матеріалу,
  • індивідуалізація підходів,
  • корекційна спрямованість занять,
  • оцінювання результатів навчання.

У межах проєкту педагоги взяли участь у вебінарах, семінарах, практикумах і тренінгах, де опрацювали такі теми:

  • навчання дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • диференціація та індивідуалізація освітнього процесу;
  • застосування жестової мови у роботі з дітьми зі складними порушеннями;
  • розвиток музичних здібностей учнів із порушеннями зору;
  • створення навчальних завдань у Canva та інших цифрових інструментах;
  • використання платформи «Розвиток дитини» для планування занять;
  • робота з дітьми з розладами аутистичного спектра (РАС).

Наукове керівництво проєктом здійснює Тетяна Докучина, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. До навчання долучалися також фахівці, які розробляли освітні продукти для проєкту.

Мета проєкту — надати педагогам ефективні інструменти та методики, які допоможуть створити якісне, доступне й інклюзивне освітнє середовище для кожної дитини з особливими освітніми потребами.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
149

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62517

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2779

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді