У пошуках освітніх скарбів: квест для педагогів
У Міністерстві освіти і науки опублікували проєкт для громадського обговорення щодо Положення про спеціальний дитячий садок.
Документ розроблено з метою підготовки проєктів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами
Ознайомитися зі змістом проєкту можна в прикріпленому документі.
Зокрема у проєкті зазначені організаційні засади діяльності спеціального дитячого садка, його профіль, структура та організація освітнього процесу, порядок утворення груп в ньому, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) тощо.
Програму створено за експертної підтримки Державної служби якості освіти України. Опрацюєте алгоритм, методи і напрями самооцінювання. Використаєте інструментарій від практиків
Серед основних завдань спеціального дитячого садка:
- забезпечення здобуття дітьми дошкільної освіти з метою набуття результатів навчання та компетентностей, визначених державним стандартом дошкільної освіти, з урахуванням їхніх здібностей, нахилів, потреб та можливостей;
- створення умов, зокрема спеціального освітнього середовища, для здобуття дошкільної освіти дітьми з урахуванням особливостей їхнього розвитку та у спосіб і формах, які є для них найбільш зручними та ефективним;
- забезпечення здобуття дошкільної освіти дітьми за допомогою найбільш прийнятних для них форм, методів і засобів навчання та виховання, які максимально сприяють засвоєнню знань, умінь і навичок, а також використання в освітньому процесі української жестової мови, допоміжних засобів навчання, засобів альтернативної комунікації тощо;
- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу дітей;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям відповідно до категорій (типів) їх особливих освітніх потреб (труднощів);
- зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей, формування морально-етичних цінностей, розвиток соціальних навичок та сприяння гармонійному особистісному розвитку;
- забезпечення розвитку творчих задатків, здібностей, талантів дітей та набуття ними соціального досвіду;
- активне залучення до освітнього процесу батьків (інших законних представників) дітей та надання їм консультацій.
Свої зауваження, коментарі та пропозиції до зазначеного проєкту Положення можна надсилати в добровільній формі до 09 січня 2025 року на електронну адресу: [email protected]. Контактна особа для надання консультацій: Новосад Валентина.
За матеріалами МОН