Перевірки та інституційний аудит: яка різниця
Міністерство освіти і науки України спільно з дитячою та сімейною психологинею Світланою Ройз підготували рекомендації щодо роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід. Практичні поради стосуються як освітнього процесу, так і спілкування та налагодження взаємин із дітьми.
Ознайомитися з посібником можна в прикріпленому документі.
Порадник містить наступну інформацію про те, як можна підтримати дитину:
- як діяти, якщо дитина розплакалася під час уроку. Як підтримувати її, щоб вона не ніяковіла перед однокласниками через надмірну увагу;
- як ефективно організувати навчання, щоб учням було комфортно і вони не втрачали фокус уваги та ліпше запам’ятовували матеріал;
- як виявити причини агресії, протидіяти булінгу та поліпшити взаємодію між дітьми не через обмеження і покарання, а через турботу та увагу.
Окрім того, психологиня описала не лише рекомендації, які допоможуть організовувати навчання та взаємодію дітей, у пораднику також знайдете інформацію про те, чого варто уникати під час контактування з дітьми. Наприклад, у підготовці до шкільних свят не використовувати елементи, що нагадують вибухи, зокрема петарди з блискітками.
Також Світлана Ройз надала такі рекомендації:
- не давати практик із заплющеними очима, адже так діти можуть втратити відчуття контролю;
- не торкатися дітей без дозволу, адже навіть неочікувані обійми можуть налякати дитину, яка перебуває в напруженому емоційному стані;
- не починати день із контрольної роботи, якщо вночі була повітряна тривога.
Головне правило посібника — співчувати й ставитися з розумінням, а не жаліти. Діти переживають складний досвід, але точно впораються. Ми акцентуємо на їхній силі й спроможності бути стійкими.
За інформацією МОН