У МОН опублікували посібник щодо спілкування з дітьми, які пережили травматичний досвід

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На допомогу вчителям під час спілкування з дітьми, що пережили травматичний досвід унаслідок війни — порадник

Травматичний досвід у школярів

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Міністерство освіти і науки України спільно з дитячою та сімейною психологинею Світланою Ройз підготували рекомендації щодо роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід. Практичні поради стосуються як освітнього процесу, так і спілкування та налагодження взаємин із дітьми.

Ознайомитися з посібником можна в прикріпленому документі. 

Порадник містить наступну інформацію про те, як можна підтримати дитину:

  • як діяти, якщо дитина розплакалася під час уроку. Як підтримувати її, щоб вона не ніяковіла перед однокласниками через надмірну увагу;
  • як ефективно організувати навчання, щоб учням було комфортно і вони не втрачали фокус уваги та ліпше запам’ятовували матеріал;
  • як виявити причини агресії, протидіяти булінгу та поліпшити взаємодію між дітьми не через обмеження і покарання, а через турботу та увагу.

Окрім того, психологиня описала не лише рекомендації, які допоможуть організовувати навчання та взаємодію дітей, у пораднику також знайдете інформацію про те, чого варто уникати під час контактування з дітьми. Наприклад, у підготовці до шкільних свят не використовувати елементи, що нагадують вибухи, зокрема петарди з блискітками.

Також Світлана Ройз надала такі рекомендації:

  • не давати практик із заплющеними очима, адже так діти можуть втратити відчуття контролю; 
  • не торкатися дітей без дозволу, адже навіть неочікувані обійми можуть налякати дитину, яка перебуває в напруженому емоційному стані; 
  • не починати день із контрольної роботи, якщо вночі була повітряна тривога.

Головне правило посібника — співчувати й ставитися з розумінням, а не жаліти. Діти переживають складний досвід, але точно впораються. Ми акцентуємо на їхній силі й спроможності бути стійкими.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1116

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
1821

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді