Тьюторинг в українській освіті: відбувся міжнародний конгрес

Автор
шеф-редактор Експертус Освіта
Як подолати освітні втрати? Що таке тьюторинг? Як реалізувати індивідуальний підхід у роботі з учнями й ученицями? Як допомогти дітям досягти успіху в навчанні? Як досягнути відчуття безпеки та благополуччя? Як розвинути якості життєстійкої особистості? Ці питання обговорили на VI Міжнародному конгресі тьюторингу 23 листопада 2024 р.

Тьюторинг в українській освіті: відбувся міжнародний конгрес

Захід провела International Academy of Tutoring за підтримки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Інституту модернізації і змісту освіти МОН України, приватної школи «Афіни». Цифрове видавництво Експертус долучилося до обговорення важливих питань тьюторингу. У роботі конгресу взяла участь Тетяна Бутурлим, шеф-редакторка Експертус Освіта.

Про роботу конгресу — у цифрах

7 експертів окреслили аспекти тьюторингу:

  • Олексій Греков – президент Міжнародної академії тьюторингу (Україна)
  • Анастасія Донська – керівниця напряму подолання освітніх втрат ГО «Навчай для України» (Україна)
  • Ірина Губеладзе – доктор психологічних наук, в.о.заступника директора Інституту соціальної та політичної психології НАПН України (Україна)
  • Дмитро Теперик – Генеральний директор ГО «Стійка Україна» (Естонія)
  • Марина Крісов – засновниця підходу та методології «SEB-підхід», керівник освітніх програм «The association for assistance and inclusion», співзасновниця інклюзивних освітніх центрів «Studio ¾» (Ізраїль)
  • Галина Ковальчук – провідна фахівчиня громадської організації «EdCamp Ukraine»
  • Беата Карпінська-Мущал – доктор гуманітарних наук, професор Гданського університету, директор Центру удосконалення дидактики та тьюторингу Гданського університету (Польща).

6 експертів провели майстерки з тьюторингу:

  • «Розкриття потенціалу через осмислення власної ідентичності, переконань та поведінки» — Христина Бедрій, координаторка з навчання та підтримки тьюторів напряму подолання освітніх втрат та відповідальна за навчальні рішення у Програмі «СтудМентор» ГО «Навчай для України»
  • «Як розвивати резильєнтність: правила підтримки і супроводу дітей і підлітків під час війни» — Катерина Гольцберг, психологиня, президентка Професійної асоціації дитячих аналітичних психологів, лауреатка премії імені Івана Франка в галузі інформації, письменниця, блогерка
  • «Тьюторське ядро життєстійкості. Три принципи абетки турботи для себе. Чотири бази турботи про себе» — Ольга Казакова, менеджерка освітніх програм ГО «Навчай для України», сертифікована гештальт-терапевтка та сертифікована тьюторка ІІ ступеня,  
  • «Академія внутрішнього спокою: психоемоційна підтримка через тьюторинг» — Ольга Мазуркевич, сертифікована тьюторка Collegium Wratislaviense (Польща)& International Academy of Tutoring (Україна), тьюторка, супервізорка у Всеукраїнському проєкті «Освітній Суп» від ГО «Навчай для України», експертка з розробки інструментів CATCH-UP, волонтерка в ГО «ЗНОвУ»,
  • «Чотири компоненти життєстійкості: здатність долати виклики, цілеспрямованість, контроль і впевненість. Як розвинути у собі, учнях, студентах» — Тетяна Швець, канд.пед.наук, директор програм Міжнародної академії тьюторингу
  • «Крок до успіху: Життєстійкість і підтримка у навчанні дітей з особливими потребами» — Анна Павліщева, сертифікована тьюторка Collegium Wratislaviense (Польща)& International Academy of Tutoring (Україна), супервізорка проєкту «Освітній Суп» від ГО «Навчай для України»; тренерка впровадження інклюзивного навчання в ЗО від ГО «Спільна допомога»; тренерка-фасилітатор міжнародного проєкту від Юнеско та студії онлайн-освіти EdEra «Цифровий учитель»

Проєкт «Освітній Суп»

Подолання освітніх втрат, підвищення успішності, зниження рівня дистресу, розвиток позитивного мислення, досягнення емоційної стабільності – основні завдання проєкту «Освітній Суп». Організатори залучили понад 18500 учнів та учениць, 600 тьюторів, 300 студменторів. Усього проведено понад 116 000 занять у малих групах (25 хвиль онлайн, 1 хвиля офлайн, 14 локацій офлайн).

У роботі з учнівством педагоги, які пройшли спеціальну підготовку, використовували техніки тьюторингу. Систематична робота сприяла зниженню рівня тривожності дітей та підтримувала розвиток здатності давати собі раду в складних ситуаціях і вірити у свої можливості.

Цей проєкт також відіграв важливу роль у професійному та особистісному розвитку вчителів: вони опанували основи тьюторингу, розвинули життєстійкість та позитивне мислення шляхом участі в систематичних тренінгах онлайн та офлайн.

18 освітян стали тренерами за програмою «Вчитель з тьюторськими компетенціями». Тепер вони навчають інших учителів:

організовувати тьюторинговий Catch-up — спеціальні програми надолуження освітніх втрат із використанням тьюторських інструментів роботи з учнями;  

  • надавати соціоемоційну підтримку собі та учням під час занять,
  • формувати в учнів мислення зростання та підтримувати власну мотивацію.

Було організовано навчання 500 учителів із прифронтових територій. За результатами дослідження Світового Банку, така ґрунтовна робота вже дала свої результати: учасники й учасниці проєкту «Освітній Суп» продемонстрували статистично значущі відмінності в надолуженні освітніх втрат та підвищили рівень академічної успішності, стали більш упевненими та емоційно стабільними.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Структура системи забезпечення якості освіти

За розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник, а за проведення інституційного аудиту - Державна служба якості освіти. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, оскільки критерії, за якими має проводитись самооцінювання освітньої діяльності та інституційний аудит - однакові
27131

Вступна кампанія 2025: що потрібно знати вже зараз

За якими правилами відбуватиметься вступна кампанія 2025 року, що зміниться у державній підсумковій атестації (ДПА), як держава планує з допомогою НМТ 2025 вдовольнити потреби ринку праці? Читайте далі
76

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді