Новий Закон «Про дошкільну освіту»: інтерв’ю з експертом
У Міністерстві освіти і науки України оприлюднили рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) на 2024/2025 навчальний рік. Документ містить важливі настанови для забезпечення якісної та безпечної дошкільної освіти в умовах сучасних викликів.
Насамперед у рекомендаціях зазначено пріоритетні напрями роботи ЗДО — гарантування безпеки освітнього середовища, доступність та якість освіти для всіх дітей, зокрема дітей з ООП та дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб.
Зокрема, важливо увагу надано організації роботи закладів в умовах воєнного стану. Документ передбачає можливість організації освітнього процесу в очному, змішаному та дистанційному форматі залежно від безпекової ситуації.

Корекційно-розвивальна робота — система заходів, що дає змогу своєчасно допомагати дітям з ООП. Її вибудовують, враховуючи порушення розвитку дитини. Кого залучати до команди психолого-педагогічного супроводу. Що брати до уваги під час складання індивідуальної програми розвитку дитини. Отримати зразок ІПД дитини з ООП
Також надаються рекомендації щодо створення груп короткотривалого перебування для забезпечення максимальної доступності дошкільної освіти та детальні вказівки щодо облаштування укриттів у ЗДО, алгоритми дій персоналу під час повітряної тривоги, а також вимоги до гарантування інформаційної безпеки.
Щодо психолого-педагогічної підтримки, то в документі надано рекомендації про емоційно-психологічну підтримку дітей і педагогів, алгоритми роботи з дітьми з родин ВПО та військовослужбовців.
Окрім того, документ містить інформацію про новий Закон України «Про дошкільну освіту» та інші важливі нормативні документи, перелік рекомендованих освітніх програм і матеріалів, онлайн-ресурсів для використання під час проведення занять, інформацію про платформу НУМО.
Детальніше ознайомитися зі змістом рекомендацій можна в прикріпленому документі.
Ці рекомендації є важливим орієнтиром для всіх працівників дошкілля, оскільки допоможуть підготуватись до нового навчального року і забезпечити якісний освітній процес у кожному закладі.
За матеріалами МОН