У МОН розповіли про зміни, які будуть впроваджені в системі вищої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Заступник міністра освіти і науки розповів про модернізацію мережі та зміни у фінансуванні закладів вищої освіти

Модернізація системи вищої освіти

Експертиза цінності документів: як провести

Нещодавно в Міністерстві освіти і науки прийняли розпорядження щодо модернізації мережі закладів вищої освіти, яке передбачає декілька напрямів трансформації. 

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький. 

Насамперед змін має зазнати система фінансування вищої освіти. Як повідомлялося, буде впроваджуватися система грантів. Таким чином випускники з найвищими балами НМТ зможуть отримати більший розмір гранту для подальшого навчання.

«На сьогодні в нас 40% отримують бюджетні кошти, а 60% — це контрактники. Наша ціль зробити з точністю до навпаки, тобто щоб 60%, а то й більше відсотків вступників, отримували державні кошти для здобуття вищої освіти. Можливо, що це не буде повна оплата. Проте залишиться маленька частка тих, хто все-таки буде стовідсотково оплачувати навчання за контрактом», — зауважив заступник очільника МОН. 

Серед змін у сфери вищої освіти також є злиття закладів, яке зумовлене не просто зменшенням кількості вишів, а й покращенням їхньої якості. Проте процес злиття університетів або їх приєднання до інших ніяк не вплине на студентів, що вже навчаються в них.

«Наприклад, у випадку з Одеським університетом ім. Мечникова, до якого приєднаний Одеський екологічний університет, буде функціонувати екологічний інститут як автономна структура, яка буде підсилена науково-дослідним інститутом. У такий спосіб ми посилюємо університети. При цьому навчальні плани можуть дещо змінитись. Можливо, деякі викладачі поміняються, але все це націлене на те, щоб покращити якість і зберегти ті унікальні речі, які мають бути збережені», — акцентував посадовець.

Відповідні зміни в закладах передбачають певні інвестиції та кошти. Саме тому реорганізовані заклади вищої освіти отримуватимуть інвестиції у розмірі від 1 до 1,5 млн доларів. 

За словами заступника керівника МОН, кожне об’єднання чи приєднання вишів передбачає інвестиції в науково-дослідне, навчальне, лабораторне обладнання.

«У нас є програма Світового банку, яка передбачає, що при кожному такому об’єднанні університет отримує від 1 до 1,5 млн доларів на обладнання, щоб покращити свою інфраструктуру», — наголосив Михайло Винницький. 

Нині невідомо скільки закладів заплановано об’єднати, однак у відомстві розглядатимуть галузеві заклади освіти, які наразі втратили свою галузевість і тому потребують модернізації. 

«Мова йде дійсно про модернізацію мережі. Ми не називаємо це оптимізацією, це не є оптимізацією, коли закривають задля закриття чи заощадження коштів», — акцентував заступник міністра освіти і науки.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1690

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
308

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54224

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
772

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111074

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді