Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану
Більшість українських учителів, які викладають англійську мову, знають її на високому рівні. Про це свідчать результати дослідження, яке провели у серпні 2023 року в межах національної мовної програми «Future Perfect».
Мета дослідження — протестувати здібності та визначити навчальні потреби вчителів англійської мови, а також розробити план поліпшення якості викладання англійської мови в закладах освіти.
«Освітня політика має ґрунтуватися на даних, і це дослідження їх надає. Тепер ми знаємо сильні сторони вчителів англійської мови й бачимо зони зростання. Надалі спільно з партнерами будемо працювати над конкретними рішеннями щодо вдосконалення викладання англійської в наших школах», — акцентував заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків.
До участі в дослідженні було залучено 224 вчителя англійської мови з усієї України. Ключові результати дослідження охоплюють чотири навички володіння англійською мовою:
- слухання (Listening): 17,9% опитаних учителів мають рівень С; 44,9% — рівень В2; 31,3% — рівень В1 та 5,9% — рівень А;
- читання (Reading): 41,5% опитаних учителів мають рівень В2, 35,2% — рівень В1, 17,9% — рівень С та 5,3% — рівень А;
- письмо (Writing): 29,4% опитаних учителів мають рівень В2, 10% — рівень С, 6,7% вчителів — А, 54% — рівень В1;
- мовлення (Speaking): 54,3% опитаних учителів мають рівень В1, 31,6% — рівень В2, 13,8% — рівень С та 0,4% — рівень А.
Згідно з результатами дослідження, 90% учителів англійської мають рівень В2 і вище за шкалою Common European Framework of Reference for Languages. Це якісний фундамент для втілення цілей мовної програми «Future Perfect».
«Це дослідження про рівень володіння українськими вчителями англійською мовою та використання цифрових технологій у викладанні — один із перших кроків до реалізації національної мовної програми Future Perfect. Вчителі й викладачі — це не лише провідники у світ знань. Вони неодноразово довели і продовжують доводити свою стійкість, компетентність та вміння викладати навіть в укриттях під ракетними обстрілами. Відтепер учителі — це також амбасадори змін», — зауважила заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан.
Окрім того, результати опитування педагогів наступні:
- 63% вчителів англійської мови вважають, що найкращий вік для початку вивчення мови — до п’яти років. 34% схиляються до оптимального віку 6–10 років.
- 34% вчителів відповіли, що на момент опитування викладали англійську мову лише в онлайн-форматі.
- 56% вчителів англійської мови вважають, що онлайн-навчання може бути настільки ж ефективним, як і офлайн. Це особливо важливо в умовах повномасштабної війни, адже онлайн-навчання дає змогу не переривати освітній процес попри виклики воєнного часу.
«Попри повномасштабне вторгнення росії в Україну вчителі англійської мови залишилися надзвичайно відданими своїй справі. Вони вірять, що зосередження на якісному навчанні своїх учнів — це шлях до світлого майбутнього. Це дослідження англійської мови для педагогів, яке Британська Рада провела за підтримки Міністерства цифрової трансформації та Міністерства освіти і науки є ще одним кроком до цього світлого майбутнього», — прокоментував виконавчий директор Британської Ради Скотт Макдональд.
Зокрема, 95% опитаних вчителів англійської зазначили, що їм комфортно користуватися технологіями під час онлайн-викладання, однак лише 80% вважають, що їхні учні мають достатній доступ до цифрових технологій.
Джерело МОН