Як підняти якість та розвиток STEM-освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Підняття якості STEM-освіти дозволить збільшити кількість нових ІТ-спеціалістів у 2,5 рази щорічно

Розвиток STEM-освіти в Україні

Як завучу організувати соціальний простір початківця

Центр економічного відновлення зробив дослідження IT-освіти в Україні та ринку вакансій у цій сфері.

Результати відповідного дослідження оприлюднили на сайті Міністерства цифрової трансформації.

В опитуванні взяли участь понад 150 представників ІТ-індустрії, 100 профільних експертів та 33 бізнес-асоціації, IT-кластери та компанії.

Дослідники виявили, що є помітний розрив між часткою зайнятих в ІТ-сфері в Україні та в розвинутих країнах. Як зазначають дослідники, це може бути хорошим потенціалом для зростання. Усього ж в Україні кількість таких спеціалістів зростає приблизно на 25 тисяч осіб щорічно.

Експерти виокремили, що шкільна освіта є базовою для здобуття кваліфікації у сфері ІТ-технологій. Проте визначили перелік проблем, котрі заважають розвитку цього:

  • Триразове відставання від країн ОЕСР показників найуспішніших школярів у науках і математиці, що обумовлено низькою якістю STEM-програм у школах.
  • Низька пріоритетність математичної освіти для школярів. Лише третина абітурієнтів здає ЗНО з математики.
  • Лише чверть випускників, які складають ЗНО з математики, отримують достатній для продовження навчання на ІТ-спеціальностях результат.
  • Значний розрив у результатах ЗНО з математики в містах і селах обумовлений низькою якістю освіти в сільській місцевості та малою кількістю опорних шкіл.
  • Гендерні стереотипи щодо математично-технічної освіти у 2–3 рази зменшують кількість потенційних ІТ-фахівців серед дівчат.

Серед основних варіантів вирішення цих проблем є підвищення якості математичної освіти та щорічне зростання кількості ІТ-фахівців в 2,5 разів до 70 тисяч щорічно.

Що стосується джерел виокремлених проблем, то вони такі:

  • Недостатня якість викладання STEM-дисциплін продукує подальші проблеми на інших ланках освіти.
  • Недостатня кількість учителів, які використовують сучасні підходи й методи викладання STEM-дисциплін.
  • Майже немає рольових моделей для молоді, щоби поглиблено вивчати STEM і обирати професію ІТ-фахівця.
  • На профорієнтацію студентів на 80% впливає позиція батьків, а не свідомий вибір самих абітурієнтів чи результати профорієнтації.
  • Рівень комп’ютеризації, доступу до високошвидкісного інтернету недостатній у сільській місцевості та стримує застосування онлайн-навчання.

Ідеї, реалізація яких може розвинути STEM-освіту в Україні:

  • Проведення ДПА у формі ЗНО після 9 класу й подальша профілізація учнів за рівнями вивчення математики.

  • Збільшення кількості та якості підготовки майбутніх абітурієнтів у математиці та інших STEM-дисциплінах.

  • Підвищення якості викладання STEM-дисциплін у селах і малих містах.

  • Збільшення зацікавлення молоді STEM-професіями, зокрема, серед дівчат.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
1254

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
5652

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
82842

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді