Павло Хобзей про створення опорних шкіл

Під час створення опорних шкіл початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні, які навчаються у 5-9-х класах, перейдуть до опорної школи

Під час створення опорних шкіл початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні, які навчаються у 5-9-х класах, перейдуть до опорної школи.

«Ми маємо малокомплектні школи, де навчання учнів надзвичайно дороге, але найгірше — там надзвичайно низький рівень якості освіти», — зазначив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Нині налічується 613 шкіл І-ІІ ступенів, де навчається менше 25-ти учнів з 1-го по 9-й класи. Вартість навчання одного учня в таких школах коштує державі понад 50 тисяч гривень на рік при середній розрахунковій вартості навчання одного учня по країні у 9100 гривень.

Для приймання рішення місцевими органами самоврядування щодо консолідації мережі шкіл та створення опорної школи має бути створена відповідна інфраструктура, а також можливість підвезення учнів і вчителів з базової школи до опорної.

«В опорній школі має бути досвідчений директор, кваліфікований педагогічний колектив, гарна матеріально-технічна база», — наголосив заступник міністра. Окрім того, директор опорної школи відповідатиме за якість підготовки педагогічних кадрів і якість освіти в опорній школі та її філіях. Проте не скрізь будуть створені опорні школи. «Деякі громади на цьому етапі зможуть залишити школи в такому вигляді, як вони є, але за опорною школою ми бачимо майбутнє», — зазначив Павло Хобзей.

Для консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу необхідне попереднє рішення місцевих органів самоврядування та не менше трьох його філій, а також розрахунок кількості учнів, яких потрібно підвозити до опорної школи після консолідації мережі. На закупівлю шкільних автобусів Урядом виділено 600 мільйонів гривень, а частину коштів нададуть з місцевих бюджетів.

«Опорна школа, як правило, матиме 360 учнів, мінімум два класи в кожній паралелі», — наголосив заступник міністра.

Конкурс на створення опорних шкіл буде проводитися обласними органами влади. Для участі у конкурсі місцеві органи самоврядування, місцеві громади мають надати:

  • план розвитку навчального закладу на наступні три роки з оцінкою можливих ризиків;
  • кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, які будуть скорочені під час створення опорного закладу (з філіями);
  • план організації підвезення учнів і вчителів до опорної школи;
  • план організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами;
  • чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи.

«Важливими є інвестиції на обладнання навчальних кабінетів та на підвищення кваліфікації вчителів. Без розвитку вчителів, зміни ставлення, зміни підходів ми не зробимо реформу. Вчитель — це ключовий елемент в системі освіти», — підкреслив Павло Хобзей.

Обласні управління освіти і науки мають обрати кращі проекти опорних шкіл, які надали місцеві громади.

«Склад конкурсної комісії повинен бути таким, щоб була комунікація між різними відомствами щодо процесу децентралізації. Середня освіта — це основа для об’єднання територіальних громад і основна їхня функція, делегована державою», — пояснив заступник міністра.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2025: що потрібно знати вже зараз

За якими правилами відбуватиметься вступна кампанія 2025 року, що зміниться у державній підсумковій атестації (ДПА), як держава планує з допомогою НМТ 2025 вдовольнити потреби ринку праці? Читайте далі
51

Комплекси вправ ранкової гімнастики для дітей

Пропонуємо комплекси вправ ранкової гімнастики для різних вікових груп дошкільників. Зможете скористатися інфографікою, щоб зацікавити дітей та формувати у них звичку до фізичної активності.
63

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді