Дослідження PISA щодо роботи кваліфікованих учителів у «складних» школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У новому дослідженні PISA йдеться про те, чому важливо, щоб у «складних» школах працювали висококваліфіковані вчителі

Робота педагогів у складних школах

Як провести тарифікацію педагогів

Український центр оцінювання якості освіти опублікував ще одну частину дослідження PISA-2015. Цього разу у фокусі випуску — співвідношення кваліфікованість/кількість педагогів на учня для вирівнювання освітніх розривів, спричинених соціально-економічними причинами.

Детальніше ознайомитися з текстом результатів дослідження можна в прикріпленому документі. 

Насамперед результати показали, що у 2015 році більшість країн та економік, які брали участь у PISA, компенсували недоліки освіти в школах з поганими передумовами для навчання за рахунок менших класів та/або нижчого співвідношення кількості учнів/учениць і вчителів/учительок.

Проте більше ніж у третині країн і економік викладацький штат у закладах освіти такого типу був менш кваліфікованими або менш досвідченими, ніж їхні колеги зі шкіл з гарними передумовами для навчання.

Окрім того, невисокі показники в успішності учнівства, які пов’язані із соціально-економічним статусом, були більшими в країнах, де в школах з поганими соціально-економічними умовами працювало менше кваліфікованих і досвідчених учителів, ніж у закладах освіти з гарними умовами.

Більша автономія школи у сфері керування викладацьким складом пов’язана з більш справедливим розподілом вчительства для роботи в школах різного типу.

Однак, додаткове державне фінансування закладів освіти з найбільшою концентрацією учнівства з родин з поганими передумовами для навчання (як в Ірландії), а також пріоритетний доступ до державних освітніх програм, включаючи програми підготовки вчительства, дозволяє залучити до таких шкіл висококваліфікованих педагогів, які справді здатні допомогти учням.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4137

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98915

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22404

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30904

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді