Дітям нецікаво «зубрити» підручники, їм цікаво шукати можливості для реалізації своїх ідей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учора, 29 червня, у приміщенні МОН професор Джінван Парк з Південної Кореї презентував свою навчальну методику з філософії для дітей під час круглого столу «Зубрити — не вихід. Або як креативність та філософія можуть змінити навчання у школах». Протягом останніх років професор провів в Україні близько десяти заходів для учнів, вчителів та батьків, під час яких детально розкрив сутність та ефективність своєї методики.

Методику професора Парка під назвою «Філософія для дітей» нині успішно реалізовують у 80-ти країнах світу. Суть методики полягає в тому, щоб навчити дітей вести дискусію, міркувати, знаходити власні аргументи та сприймати аргументи співрозмовника. На думку професора, потрібно відходити від традиційного «зубріння» інформації у школах. Натомість потрібно навчати дітей включати логіку та обстоювати власну думку.

Курс «Філософія для дітей» передбачає не лише лекційні заняття, а й семінари. Діти вже з раннього віку обговорюють з педагогами на уроках важливі соціальні питання, наприклад: «Чи варто позбавляти свободи правопорушників?» або «Чи варто пересаджувати здорове серце пацієнту, за яким нема кому доглядати?». У перспективі такій підхід готує дітей до свідомої і відповідальної участі в житті суспільства, спонукає адекватно оцінювати реальність та самостійно ухвалювати рішення.

«Сьогодні ми розробляємо концепцію Нової української школи, у якій прагнемо до того, аби освіта в Україні не просто була на високому рівні, а й стала цікавою для школярів. Тому ми шукаємо варіанти, вивчаємо ефективні напрацювання, зокрема враховуємо міжнародний досвід. Важливо, аби уроки у школі викликали інтерес, щоб діти вчилися не просто тому, що так треба, а тому, що їм це насправді цікаво», — зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час свого виступу на заході.

«Ми бачимо, що сучасні діти прагнуть до нових знань, вони креативні, мислячі, їм недостатньо просто «зубрити» підручники, їм цікаво шукати нові можливості для реалізації своїх ідей, поглядів і думок. Наше завдання — заохочувати школярів до навчання на якісно новому рівні», — додав президент МАН Станіслав Довгий.

«Хочемо, щоб значно більше дітей в Україні мали доступ до такого навчання, до таких підходів викладання», — підсумувала Лілія Гриневич.

Першоджерело: офіційний сайт Міністерства освіти та науки України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тиждень фінансової грамотності в дитячому садку

Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
2069

Основи фінансової грамотності — дошкільникам

Варто говорити з дітьми про гроші вже з раннього віку як з дорослими й відповідати на їхні запитання. Лише за таких умов у дітей поступово формуватимуться адекватні уявлення про гроші та навички правильного поводження з ними.
3340

Освітні програми для використання в закладах дошкільної освіти у 2025/2026 навчальному році

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовують відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання й навчання дітей. Вибір програм на навчальний рік обговорює та затверджує педагогічна рада закладу. Перелік програм подаємо у статті
81914

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді