Нині більшість із сайтів російських шкіл не надає елементарної інформації про вступ навчального зкладу, платні послуги, учителях, умови навчання.
Про це розповів директор фізико-математичного ліцею міста Сергієва Посада Московської області В'ячеслав Сухов. Сайт цього ліцею виборов перше місце в результаті проведеного моніторингу шкільних сайтів. Моніторинг проводили НДУ ВШЕ (Національний дослідницький університет «Вища школа економіки» ― ред..), видавництво «Просвещение» та Російський новий університетом (Росноу).
«Ми виходимо з того, що батьки, вибираючи школу, повинні отримати на сайті вичерпну інформацію про наш ліцей. Це і правила прийому, і варіанти вступних випробувань, і інформація про наших випускників і кращих учнів», ― зазначив Сухов.
На його думку, сайт має надавати змогу батькам учнів подивитися оцінки їхніх дітей, розклад уроків, отримати детальну інформацію про ЄДІ (Єдиний державний іспит – в Росії) і ДПА, скачати списки книг для позакласного читання, дізнатися все про заходи, які пройшли в ліцеї, ― прочитати новини, побачити фотографії.
«А для наших учнів сайт ― це не тільки інформаційний ресурс, але і засіб самовираження. Наприклад, вони із задоволенням самі роблять фотозвіти з позакласних заходів», ― наголосив він.
Вчителі ліцею зобов'язані розмістити на сайті інформацію про себе: який вуз вони закінчили, які уроки ведуть, дати можливість батькам ознайомитися з їх методичними матеріалами. На сайті розміщена інформація про навантаження кожного вчителя, щоб всі бачили, хто скільки працює. Оплата праці залежить, в тому числі, від навантаження, і відкритість в цьому питанні знижує ймовірність конфліктів в колективі.
На переконання Сухова, шкільний сайт мусить містити «програму-мінімум». Тобто бути візитною карткою школи: мати інформацію про умови вступу, вступні випробування (якщо є), платні послуги, учителів, кількість місць та освітні послуги.
«Але для хорошого сайту цього мало ― він повинен бути «живим», регулярно оновлюватися, бути віртуальним музеєм школи, виставкою її досягнень. Тому на сайті варто розмістити інформацію про розвиток школи, інформацію про її випускників та медалістів, про історичні події, які мали якесь відношення до школи», ― запевнив він.
Окрім того, за словами Сухова, шкільний сайт повинен давати можливість педагогам швидко обмінюватися інформацією, підвищувати свою кваліфікацію, а значить і якість освіти учнів. «У нас буває так ― хтось публікує свої методичні розробки, інші дивляться, починають теж працювати в цьому напрямку, сперечатися, допрацьовувати, публікувати щось своє. Хороший сайт стимулює творчу активність педагогів», ― наголосив він.