Чудеса на піску: у столичному «Проліску» відбулося засідання Школи молодих психологів

Під час засідання Школи молодого психолога Дарницького району м. Києва відбувся майстер-клас «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску», який провели Ірина КАРАБАЄВА — старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, та Людмила ПОЛЯКОВА — практичний психолог «Проліска»

Брак практичних умінь та навичок — ахіллесова п’ята чи не кожного молодого спеціаліста. Однак ця проблема належить до когорти тих питань, які за правильного підходу розв’язати нескладно. Особливо, якщо робити відповідні кроки в цьому напрямі.

Одним із таких кроків стала організація Школи молодого психолога Дарницького району м. Києва під керівництвом Тетяни КАСЬЯНЕНКО — методиста з питань практичної психології та соціальної роботи Дарницького районного науково-методичного центру, покликаної допомогти молодим спеціалістам набути необхідних для роботи практичних умінь.

Нещодавно, 21 січня, у Школі-дитячому садку І ступеня «Пролісок» відбулося чергове засідання практичних психологів — початківців. Її слухачі стали учасниками майстер-класу «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску», який провели Ірина КАРАБАЄВА — старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, та Людмила ПОЛЯКОВА — практичний психолог «Проліска». Окрім практичних психологів — початківців, на захід завітали також представники Цифрового видавництва Експертус, зокрема, Наталія САВІНОВА — шеф-редактор методичних видань напряму «Експертус Освіта», та головний редактор газети «Дошкілля.UA» Ольга ЧУЛЮК-ЗАГРАЙ.

Під час інтерактивної бесіди лектори окреслили типові проблеми в розвитку дітей дошкільного віку та висвітлили особливості роботи з агресивними, гіперактивними та тривожними дітьми, зокрема застосовуючи метод «педагогічної пісочниці».

Відтак Ірина КАРАБАЄВА детально розповіла, як підготувати пісок для роботи з дошкільниками, яке обладнання слід використовувати для ігор з піском, яким видам ігор (маніпулятивні, ігри з проникненням в товщу піску, організація на піску сюжетних композицій) у яких ситуаціях варто віддати перевагу, як працювати з мокрим та сухим піском, яким вимогам має відповідати предметне ігрове наповнення «педагогічної пісочниці» та як його доцільно використовувати тощо. А Людмила ПОЛЯКОВА ознайомила молодих педагогів з особливостями використання у роботі кінетичного, так званого «живого» піску — доволі незвичайної субстанції, що не розсипається на крупинки й добре тримає форму.

Опісля практичні психологи повправлялися у роботі з кварцовим піском, а також виготовленні кольорового піску. Відтак музична зала «Проліска» вмить перетворилася на творчу майстерню. Смугасті рибки, плямисті жирафи, барвисті метелики — усе це буквально «оживало» в умілих руках учасників майстер-класу під час роботи з кольоровим піском.

Наприкінці засідання Ірина КАРАБАЄВА наголосила на ролі дорослого в іграх дітей з піском. Зокрема, зазначила, що після того, як дорослий підготує обладнання для ігор, створить атмосферу доброзичливості, він виконує роль уважного глядача. Позиція дорослого при цьому — «активна присутність», а не керівництво процесом. А також підсумувала, що ігри з піском сприяють формуванню в дошкільників упевненості в собі, гармонізації їхнього внутрішнього емоційного стану, допомагають пережити травмувальні ситуації, полегшують адаптацію до змін у житті.

Фінальним акордом зустрічі стала рефлексія учасників, які зазначили, що набуті під час майстер-класу вміння та навички неодмінно стануть їм у пригоді під час роботи з дошкільниками. Усі слухачі засідання отримали сертифікати про участь у майстер-класі «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску». Завершила засідання Олена ДАНІШ — директор «Проліска», яка подякувала лекторам та учасникам за змістовну й цікаву роботу.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1321

Дії у разі виникнення пожежі в школі

У разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на убезпечення людей, перш за все дітей, їх евакуацію та порятунок
71256

Тиждень безпеки в ЗДО: як спланувати та провести

Тиждень безпеки дитини є важливим для систематизації знань дітей про безпечну поведінку й довкілля. Діти мають дізнаватися про правила безпечної поведінки і від педагогів, і від батьків. Як організувати комплексну роботу із взаємодією всіх учасників освітнього процесу — дізнаємося із статті
113459

Заходи до свята Великодня в школі

Які заходи до Великодня об’єднають учнів, педагогів та батьків? Обирайте — проєкт «Великодній тиждень», великодній ярмарок, виставки та майстер-класи, квести чи вікторини. Наповніть цей час радістю, добрими справами і вдячністю до тих, хто дає нам змогу святкувати
61

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді