Чудеса на піску: у столичному «Проліску» відбулося засідання Школи молодих психологів

Під час засідання Школи молодого психолога Дарницького району м. Києва відбувся майстер-клас «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску», який провели Ірина КАРАБАЄВА — старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, та Людмила ПОЛЯКОВА — практичний психолог «Проліска»

Брак практичних умінь та навичок — ахіллесова п’ята чи не кожного молодого спеціаліста. Однак ця проблема належить до когорти тих питань, які за правильного підходу розв’язати нескладно. Особливо, якщо робити відповідні кроки в цьому напрямі.

Одним із таких кроків стала організація Школи молодого психолога Дарницького району м. Києва під керівництвом Тетяни КАСЬЯНЕНКО — методиста з питань практичної психології та соціальної роботи Дарницького районного науково-методичного центру, покликаної допомогти молодим спеціалістам набути необхідних для роботи практичних умінь.

Нещодавно, 21 січня, у Школі-дитячому садку І ступеня «Пролісок» відбулося чергове засідання практичних психологів — початківців. Її слухачі стали учасниками майстер-класу «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску», який провели Ірина КАРАБАЄВА — старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, та Людмила ПОЛЯКОВА — практичний психолог «Проліска». Окрім практичних психологів — початківців, на захід завітали також представники Цифрового видавництва Експертус, зокрема, Наталія САВІНОВА — шеф-редактор методичних видань напряму «Експертус Освіта», та головний редактор газети «Дошкілля.UA» Ольга ЧУЛЮК-ЗАГРАЙ.

Під час інтерактивної бесіди лектори окреслили типові проблеми в розвитку дітей дошкільного віку та висвітлили особливості роботи з агресивними, гіперактивними та тривожними дітьми, зокрема застосовуючи метод «педагогічної пісочниці».

Відтак Ірина КАРАБАЄВА детально розповіла, як підготувати пісок для роботи з дошкільниками, яке обладнання слід використовувати для ігор з піском, яким видам ігор (маніпулятивні, ігри з проникненням в товщу піску, організація на піску сюжетних композицій) у яких ситуаціях варто віддати перевагу, як працювати з мокрим та сухим піском, яким вимогам має відповідати предметне ігрове наповнення «педагогічної пісочниці» та як його доцільно використовувати тощо. А Людмила ПОЛЯКОВА ознайомила молодих педагогів з особливостями використання у роботі кінетичного, так званого «живого» піску — доволі незвичайної субстанції, що не розсипається на крупинки й добре тримає форму.

Опісля практичні психологи повправлялися у роботі з кварцовим піском, а також виготовленні кольорового піску. Відтак музична зала «Проліска» вмить перетворилася на творчу майстерню. Смугасті рибки, плямисті жирафи, барвисті метелики — усе це буквально «оживало» в умілих руках учасників майстер-класу під час роботи з кольоровим піском.

Наприкінці засідання Ірина КАРАБАЄВА наголосила на ролі дорослого в іграх дітей з піском. Зокрема, зазначила, що після того, як дорослий підготує обладнання для ігор, створить атмосферу доброзичливості, він виконує роль уважного глядача. Позиція дорослого при цьому — «активна присутність», а не керівництво процесом. А також підсумувала, що ігри з піском сприяють формуванню в дошкільників упевненості в собі, гармонізації їхнього внутрішнього емоційного стану, допомагають пережити травмувальні ситуації, полегшують адаптацію до змін у житті.

Фінальним акордом зустрічі стала рефлексія учасників, які зазначили, що набуті під час майстер-класу вміння та навички неодмінно стануть їм у пригоді під час роботи з дошкільниками. Усі слухачі засідання отримали сертифікати про участь у майстер-класі «Методи корекції і розвитку дошкільників: ігри з піском «Чудеса на піску». Завершила засідання Олена ДАНІШ — директор «Проліска», яка подякувала лекторам та учасникам за змістовну й цікаву роботу.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27854

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді