Побачило світ п’яте число журналу «Методична скарбничка вихователя», присвячене темі «Рух». Пропонуємо ознайомитися зі змістом.
У своїй багатогранності тема «Рух» охоплює всі сторони життя людини та категорії довкілля: рух як зміна, рух як розвиток, рух як переміщення у просторі й часі. Та й саме наше життя — це безперервний рух: перебіг подій у часі, зміна емоцій, почуттів, тобто рух усередині й навколо нас.
Під час проживання теми дошкільникам передусім важливо усвідомити багатоаспектність поняття «рух». У статті «Рух — це життя» охарактеризовано природознавчий, суспільствознавчий і особистісний напрями реалізації змістового наповнення теми та особливості організації життєдіяльності дошкільників за кожним із них. Також визначено основні аспекти підтеми дорослішання у межах теми «Рух».
Під час планування освітнього процесу за темою «Рух» вам неодмінно стануть у пригоді такі матеріали, як-от: ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, змістове наповнення теми у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та перспективний план проживання теми.
Картотека цього числа містить набір дослідів природничого спрямування, а також такі дидактичні матеріали:
- плани конспекти занять;
- мовленнєві та логіко-математичні вправи;
- дидактичні ігри.
Із рухом та новими враженнями у нас асоціюються подорожі, тож і літературний проект, запропонований увазі читачів, названо «Подорожуємо разом із казкою». У його основу покладено казки, в яких можна простежити рух у різних його проявах — рух у просторі й часі, рух думки, різноманіття рухів у тваринному світі тощо. До нього подано планування інтегрованих занять для всіх дошкільних вікових груп та змістове наповнення освітньої роботи з дітьми середньої групи за казкою Віталія Біанкі «Як мурашка додому поспішала».
Рух — невід’ємна частина дитячої гри. А рухомі іграшки є одними з найулюбленіших іграшок дошкільників. Тож у публікації «Творимо рух разом!» пропонуємо вашій увазі добірку цікавих ідей для творчих робіт із дітьми на тему «Рух», втілених у майстер-класі на кольорових сторінках журналу.
Крім цього, на кольорових сторінках числа — казка «Жабка-мандрівниця» з ілюстраціями, аудит у формі асоціативної карти та завдань до картинок.
У контексті теми «Рух» звертаємося до ідеї дорослішання дошкільника. У статті «Тематичний цикл «Скоро в школу» подано методичні рекомендації щодо реалізації тематичного циклу та описано його змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти. Також визначено основні етапи Свята дорослішання, яке організовують на завершення тематичного циклу.
Ще одним аспектом обраної теми є рух у напрямі налагодження взаємодії з батьками дошкільників. Варіантом такої взаємодії є бесіда вихователя з батьками вихованців. Поради щодо підготовки до спілкування вихователя з батьками, а також організації самого спілкування подано в статті «Рухаємося у напрямі налагодження взаємодії з сім’єю: бесіди з батьками». Також тут визначено десять правил, яких має дотримуватися педагог під час спілкування з батьками вихованців.
А ще у травневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» — вірші із творчими завданнями, тест для самодіагностики батьків та багато іншої корисної інформації.