Робота з батьками: багаторівневість питання

Інноваційна форма активізації батьків за допомогою стенда, подолання проявів буллінгу серед учнів початкової школи, міфи про гроші й успішність, сензитивний період розвитку рухових якостей у дітей, доплата практичному психологу за завідування кабінетом, порядок атестації педагогічного працівника — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

Тепло і затишок кожній людині дарує передусім її рідна оселя, сім’я. Однак якщо родина зазнає скрути чи втрат, то їй має допомогти практичний психолог. Адже одним із його професійних завдань є забезпечення адекватної взаємодії між різними поколіннями родини, розв’язання сімейних конфліктів та налагодження спілкування між дітьми і батьками.

У британців існує прислів’я про те, що кожна сім’я має в шафі свій «скелет». Такі приховані родинні «скелети» можуть впливати на психіку дитини. Підтвердженням цього є поняття «сімейний міф», про яке йдеться у статті «Міф як сімейна ідеологія». Також у публікації можна ознайомитися з сімейними міфологемами — причинами виникнення дисфункцій, які порушують родинну гармонію.

Сімейна дискримінація також перешкоджає ефективній самореалізації всіх членів родини. Передумови її виникнення та види розглянуто в матеріалі «Сімейна дискримінація: чому виникає та чим загрожує».

Часто дискримінація призводить до насильства в сім’ї, що є фактичним проявом агресії. Однак остання може бути прихованою — проявлятися переважно в міжособистісних маніпуляціях: залякуванні, змушуванні поступитися або відмовитися від чогось тощо. Визначити маркери прихованої агресії в дитячо-батьківських взаєминах та організувати відповідну корекційно-розвивальну роботу дасть змогу публікація «Феномен прихованої агресії у взаємодії дорослих і дітей».

Одним із неординарних варіантів удосконалення діяльності практичного психолога щодо налагодження взаємин між батьками і дітьми є їхнє зацікавлення історією свого роду. У статті «Генеалогічне дослідження як інструмент порозуміння поколінь» читайте про те, як розпочати вивчення свого родоводу: започаткувати архів, укласти генеалогічну таблицю, скористатися ресурсами інтернету та бібліотек тощо. Окрім того, у матеріалі подано приклад першої генеалогічної таблиці.

Із публікації «Діагностуємо творчі здібності, або Креативність у тренді» дізнаєтеся, на які особливості слід зважати практичному психологу, щоб грамотно визначити рівень обдарованості дитини. Адже фахівець часто вдається до такого діагностування, однак рідко зважає на те, що діти — це особистісна категорія, яку неможливо потрактувати однозначно.

Інноваційна форма активізації батьків за допомогою стенда, подолання проявів буллінгу серед учнів початкової школи, міфи про гроші й успішність, сензитивний період розвитку рухових якостей у дітей, доплата практичному психологу за завідування кабінетом, порядок атестації педагогічного працівника — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
230633

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4318

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14839

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді