Тепло і затишок кожній людині дарує передусім її рідна оселя, сім’я. Однак якщо родина зазнає скрути чи втрат, то їй має допомогти практичний психолог. Адже одним із його професійних завдань є забезпечення адекватної взаємодії між різними поколіннями родини, розв’язання сімейних конфліктів та налагодження спілкування між дітьми і батьками.
У британців існує прислів’я про те, що кожна сім’я має в шафі свій «скелет». Такі приховані родинні «скелети» можуть впливати на психіку дитини. Підтвердженням цього є поняття «сімейний міф», про яке йдеться у статті «Міф як сімейна ідеологія». Також у публікації можна ознайомитися з сімейними міфологемами — причинами виникнення дисфункцій, які порушують родинну гармонію.
Сімейна дискримінація також перешкоджає ефективній самореалізації всіх членів родини. Передумови її виникнення та види розглянуто в матеріалі «Сімейна дискримінація: чому виникає та чим загрожує».
Часто дискримінація призводить до насильства в сім’ї, що є фактичним проявом агресії. Однак остання може бути прихованою — проявлятися переважно в міжособистісних маніпуляціях: залякуванні, змушуванні поступитися або відмовитися від чогось тощо. Визначити маркери прихованої агресії в дитячо-батьківських взаєминах та організувати відповідну корекційно-розвивальну роботу дасть змогу публікація «Феномен прихованої агресії у взаємодії дорослих і дітей».
Одним із неординарних варіантів удосконалення діяльності практичного психолога щодо налагодження взаємин між батьками і дітьми є їхнє зацікавлення історією свого роду. У статті «Генеалогічне дослідження як інструмент порозуміння поколінь» читайте про те, як розпочати вивчення свого родоводу: започаткувати архів, укласти генеалогічну таблицю, скористатися ресурсами інтернету та бібліотек тощо. Окрім того, у матеріалі подано приклад першої генеалогічної таблиці.
Із публікації «Діагностуємо творчі здібності, або Креативність у тренді» дізнаєтеся, на які особливості слід зважати практичному психологу, щоб грамотно визначити рівень обдарованості дитини. Адже фахівець часто вдається до такого діагностування, однак рідко зважає на те, що діти — це особистісна категорія, яку неможливо потрактувати однозначно.
Інноваційна форма активізації батьків за допомогою стенда, подолання проявів буллінгу серед учнів початкової школи, міфи про гроші й успішність, сензитивний період розвитку рухових якостей у дітей, доплата практичному психологу за завідування кабінетом, порядок атестації педагогічного працівника — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».