Як убезпечити заклад від вибухонебезпечних предметів і скласти алгоритм дій

Підказки в статті допоможуть керівнику закладу дошкільної освіти організувати роботу в дитсадку так, щоб уникнути враження мінами, вибухонебезпечними предметами та скласти правила поводження в надзвичайних ситуаціях

Один із пріоритетів у діяльності закладу дошкільної освіти — забезпечити безпеку учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров’я дітей — це найбільша цінність людства.

Через широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України є велика загроза отримати враження мінами та вибухонебезпечними предметами. Тож ви як керівник закладу маєте знати, як діяти у надзвичайних ситуаціях і вжити заходів, щоб убезпечити дітей і працівників.

Прийняття на роботу в умовах воєнного стану: правда і міфи

Яких заходів вжити

Проводьте у закладі роботу з просвіти учасників освітнього процесу щодо:

  • питань мінної небезпеки й вибухонебезпечних предметів;
  • дій у надзвичайних ситуаціях.

Стежте, щоб на майданчиках під час прогулянок діти не перебували без догляду дорослих. Обов’язково обстежуйте територію, щоб виявити, чи немає вибухонебезпечних і підозрілих предметів.

Вихователі мають пояснювати дітям про небезпеку, яку несуть незнайомі предмети, покинуті іграшки тощо. Запропонуйте вихователям проводити з дітьми роз’яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності.

Скачайте та роздайте працівникам і батькам вихованців буклети «Обстріл, вибух, повітряна небезпека, захоплення заручником: як діяти» та «Обережно, вибухонебезпечні предмети: як визначити та діяти».
 

Як убезпечити заклад від замінування та вибухонебезпечних пристроїв

Посильте пропускний режим при вході та вʼїзді на територію закладу, пильнуйте системи сигналізації та відеоспостереження.

Доручіть працівникам обходити територію закладу й періодично перевіряти складські приміщення, щоб своєчасно виявити вибухові пристрої або підозрілі предмети.

Організуйте разом з працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажі та практичні заняття з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

 

Як діяти, якщо виявили підозрілий предмет

Застережіть працівників, якщо хтось з них виявив підозрілий предмет на території закладу, він має негайно повідомити вас, правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту та не торкатися знахідки.

Є кілька ознак, щоб припустити, що маєте справу з вибуховим пристроєм. Звертайте увагу на:

  • припарковані біля будівлі дитсадка автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно припаркований;
  • наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
  • звуки, що лунають від предмета — цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу, мигтіння індикаторної лампочки;
  • наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним — батарейки, акумулятори тощо;
  • наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

До прибуття оперативно-слідчої групи попросіть працівників перебувати на безпечній відстані від знайденого предмета. Якщо потрібно, евакуюйте людей згідно з планом евакуації у закладі.

Не робіть самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями.

Не користуйтеся мобільним телефоном поблизу підозрілої знахідки.

Підозріла кореспонденція
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» тощо. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Якщо в закладі освіти знайшли вибуховий пристрій та евакуюєте людей:

  • одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;
  • під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;
  • тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Як діяти, якщо заклад опинився поблизу епіцентру вибуху

Почули вибух, обережно обійдіть усі приміщення й перевірте, чи немає витоків води, газу, спалахів. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки, користуйтеся ліхтариком.

Негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду.

З безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.

Перевірте, чи потребують допомоги діти й працівники закладу.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.

Найкраще, що можете зробити — залишити небезпечне місце. Зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб через деякий час після вибуху першої з них пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, зокрема й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Щоб почуватися захищеним й убезпечити заклад від надзвичайних ситуацій, складіть алгоритм дій у закладі й повідомте його вашим працівникам. Скористайтеся прикладом алгоритму.

Приклад алгоритму

 

 

Джерело: Практика управління дошкільним закладом

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді