Як організували діяльність ЗДО у воєнний час

Автор
заступник начальника відділу освіти департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради, Дніпропетровська обл.
В умовах воєнного стану зак­лади дошкільної освіти працюють по-різному: дистанційно, очно, за змішаною формою. Працюють з єдиною метою — щоб дитина була щасливою, перебувала в безпечних умовах та отримувала якісні освітні послуги.

Трудові відносини в умовах воєнного стану: ГОЛОВНЕ

Як працювати на якість, як не забути ні про кого, як ефективно організувати діяльність ЗДО? Досвідом роботи та прикладами документів ділиться департамент з гуманітарних питань Кам’янської міської ради.

Наше місто приймає внутрішньо переміщених осіб. Дітей потрібно влаштувати в заклади дошкільної освіти та надати їм якісну освіту, психолого-педагогічні послуги. Також є потреба в тому, щоб підтримати батьків, організувати роботу з дітьми, які відвідують заклади дошкільної освіти чи перебувають вдома. Влада, департамент з гуманітарних питань, центр професійного розвитку, інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ), заклади дошкільної освіти проаналізували потреби батьків з дітьми, наявні освітні ресурси та розробили алгоритм дій в умовах воєнного часу.

Виокремили чотири основні напрями роботи:

  • влаштування дітей із числа внутрішньо переміщених осіб у заклади дошкільної освіти;
  • організація освітнього процесу за різними формами;
  • надання дітям корекційно-розвиткових послуг;
  • психологічна допомога.

Тепер детальніше про ці напрями роботи.

Влаштування дітей із числа внутрішньо переміщених осіб

Департамент з гуманітарних питань:

  • видав накази про порядок комплектування закладів дошкільної освіти, забезпечення якості дошкільної освіти в умовах воєнного часу;
  • розробив інформаційну пам’ятку для батьків про особливості форм надання послуг з дошкільної освіти у період військового стану. Кожен керівник ознайомлює батьків з нею під час приймання дитини.

Зараховуємо дітей із числа внутрішньо переміщених осіб до облікового складу закладу дошкільної освіти за заявою, яку подає особисто один із батьків дитини або інший законний представник.

 

 

Дотримуємося вимог Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою КМУ від 12.03.2003 № 305, щодо переліку документів, які батьки подають при влаштуванні дитини до закладу. Це:

Керівники ЗДО ознайомлюють батьків або законних представників дитини зі статутом, режимом роботи закладу та умовами функціонування під час воєнного стану під особистий підпис.

Оцінили ризики щодо спроможності закладу забезпечити укриття дітей, батьків та працівників на час сигналу повітряної тривоги. Склали відповідні акти.

На період дії воєнного стану затвердили розмір харчування однієї дитини із числа внутрішньо переміщених осіб за рахунок коштів місцевого бюджету з розрахунку 30 грн 00 коп. на день за встановленими нормативами.

Форми організації освітнього процесу

Визначили форми організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Перша форма — очна. Вона хоч і традиційна, але відрізняється від звичного нам формату. Більшість груп у закладах працює короткотривало — до 4 годин. Діти цих груп не харчуються. Практикуємо проведення занять та інших форм організації освітнього процесу із залученням батьків до чергування в групі з дотриманням карантинних вимог.

Проводимо для дітей гуртки різного спрямування. А з дітьми з особливими освітніми потребами — корекційно-розвиткові заняття. Такі заняття проводимо у спеціальних та інклюзивних групах за присутністю батьків у закладі або на території закладу з дотриманням карантинних вимог.

Друга форма — дистанційна. Вона також стає певною мірою традиційною, адже під час карантину вона була основною.

Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі педагоги враховують вікові особливості дітей. Тривалість занять для дітей молодшого та середнього дошкільного віку становить не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

Педагоги проводять заняття за графіком, який затверджує керівник закладу. Обов’язково отримуємо згоду батьків на їх проведення. Якщо батьки не мають змоги долучитися до занять, надсилаємо їм відео.

Організовуємо зворотний зв’язок з батьками дітей. Використовуємо сайт закладу, програму Skype, месенджери Viber, WhatsApp, Telegram.

Третя форма — змішана. Як правило, діти відвідують гуртки в закладі та заняття в дистанційному форматі.

Надання дітям корекційно-розвиткових послуг

Визначили перелік ІРЦ, які проводять комплексну оцінку психолого-педагогічного розвитку дітей. У місті Камʼянське — ІРЦ «Надія», «Світ дитинства», «Сузір’я».

Фахівці ІРЦ проводять корекційно-розвиткові заняття з дітьми із числа внутрішньо переміщених осіб з особливими освітніми потребами, які не відвідують заклади дошкільної освіти. Графіки таких занять довели до відома батьків.

Думаємо і про комплектування спеціальних груп на наступний навчальний рік, тому за графіком проводимо комплексне психолого-педагогічне обстеження розвитку дітей, надаємо висновки, вносимо дані в автоматизовану систему роботи ІРЦ.

Психологічна допомога

Психологічної допомоги зараз потребують усі діти: і з числа внутрішньо переміщених осіб, і місцеві. Тому практичні психологи працюють з дітьми в місцях локації: модульних містечках, гуртожитках, центрах надання адміністративних послуг та в закладах дошкільної освіти.

Підготували та розмістили в засобах масової інформації сюжети з психологічної допомоги. Переглянути їх можна за посиланнями, наведеними у кінці статті.

Робота закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану — це виклик для всіх учасників освітнього процесу. Разом ми з ним впораємося.

 

Джерело: стаття журналу Практика управління дошкільним закладом



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді