Гра як спосіб зняти психологічне напруження дитини

Стрес, занепокоєння, напади тривоги — відчуття, притаманні дітям так само, як і дорослим, і особливо, під час війни. Зняти психологічне напруження й змусити дітей розслабитися допоможуть дихальні вправи й рухливі ігри, зокрема такі, що містять вірші, пісні, лічилки.

Гра як спосіб зняти психологічне напруження дитини

Гра здатна «перемкнути» увагу дитини з того, що її турбує, на те, що вона може хоча б відносно контролювати. Пропонуємо добірку ігор, які можна організувати для дітей у бомбосховищі чи деінде, щоб зняти з них психологічну напругу й стрес.

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

 

Ігри з примовлянками

Ми тупаємо ногами

Діти разом із дорослим стають кружка на відстані випрямлених рук одне від одного, промовляють слова й виконують відповідні рухи, а відтак біжать по колу:

Ми потупаєм ногами,

Ми поплескаєм руками,

Покиваєм головою,

Помахаємо рукою.

А тепер ми біжимо, біжимо, біжимо.

Всі по колу біжимо, біжимо, біжимо.

За сигналом «Стоп!» діти зупиняються в колі, знов виконують ті самі рухи, а відтак біжать у протилежну напрямку.

Витівники

Дорослий вибирає серед дітей «витівника». Усі інші стають кружка. Витівник стає всередині кола. Діти ходять по колу й промовляють слова:

Всі разом одне за одним

Ми ідемо струнко в ряд,

Стій на місці! Дружно разом

Зробимо ось так!

Діти в кружку зупиняються. Витівник показує якийсь рух, діти повторюють. Відтак обирають наступного витівника, і гра триває.

 

Тиша

Діти, взявшись за руки, ходять по колу й промовляють слова:

Тиша біля ставка,

Не колишеться вода,

Не шумить трава —

Засинає дітвора!

Відтак зупиняються в будь-якій позі й завмирають на 10 с. Кожен має втримати рівновагу й не поворухнутися.

По рівненькій доріжці

Діти йдуть колоною. Вони повторюють за дорослим слова та виконують рухи:

Рівненькі в нас доріжки, (крокують швидко)

Рівненькі в нас доріжки,

Раз, два, раз, два —

Крокують наші ніжки

По горбочках, по горбочках, (стрибають на обох ногах уперед)

По горбочках, по горбочках,

У яму — бух! (присідають)

Рівненькі в нас доріжки, (йдуть повільним кроком)

Рівненькі в нас доріжки,

Притомились наші ніжки.

Гра як спосіб зняти психологічне напруження дитини

Ігри малої рухливості

У кого камінчик

Діти стають кружка, щільно притиснувшись одне до одного. Руки тримають за спиною. У середині кола стає ведучий. Дорослий дає комусь із дітей камінчик. Діти передають його одне одному за спиною. За сигналом дорослого зупиняються. Ведучий вгадує, хто в цей тримає камінчик. Він показує на дитину й вигукує «Руки!» — вона показує обидві руки. Якщо ведучий вгадав, то міняється з цією дитиною місцями.

Черепашки

Дорослий малює на підлозі пряму лінію. Діти стають біля неї. За сигналом вони починають іти вздовж якнайменшими кроками. Той, хто зупиниться, одразу вибуває з гри. Перемагає дитина, яка дістанеться фінішу останньою.

Руки сусіда

Діти стають кружка. Ведучий ходить всередині кола, зупиняється біля когось із дітей і каже: «Руки». Дитина стоїть спокійно. Той, хто стоїть праворуч від неї, піднімає праву руку, а той, хто ліворуч, — ліву руку. Якщо хтось з трьох дітей помилився, вибуває з гри. Гра триває доти, доки залишиться троє гравців.

Бережи руки

Діти стають кружка на відстані випрямлених рук одне від одного. Вони витягують руки вперед долонями догори. Ведучий стоїть у центрі кола. За сигналом дорослого «Бережи руки!» ведучий намагається доторкнутися до рук когось із дітей. Ця дитина має одразу сховати руки за спину. Після кількох виграшів одного ведучого обирають наступного, і гра триває.

Дихальні вправи

Метелик

Дорослий прив’язує до прутика на ниточці паперового метелика. Діти стають кружка, а дорослий — усередині кола. Він підносить метелика над кожною дитиною. Усі мають піддувати його так, аби він «літав» у них над головою.

Вітерець

Дорослий підв’язує на довгій нитці короткі ниточки з різнокольоровими паперовими фігурками або обгортками від цукерок. Діти мають піддувати папірці так, ніби їх гойдає вітер.

Повітряна кулька

Дорослий пропонує дітям уявити, що вони надувають повітряні кульки, і відобразити цю дію. При цьому пропонує обрати колір «своєї» кульки й пояснює, що дути дуже швидко і сильно не варто, адже кулька вискочить з рота. Це потрібно робити повільно. Потім дорослий просить дітей вдихнути, затримати дихання й порахувати до чотирьох. Відтак видихнути в «повітряну кульку». Цю вправу повторюють тричі.

Примітка. Можна запропонувати дітям подумати про те, що їх непокоїть, видихнути в кільку й відпустити.

Веселка

Дорослий спонукає дітей глибоко вдихнути й затримати дихання, а відтак видихати, по черзі подумки називаючи кольори веселки. Потім дорослий сам уголос називає кольори й пропонує дітям уявляти, що вони вдихають червоне, жовте, синє і т. д. повітря. А також —  предмети тих кольорів, які називає дорослий. 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді