Обладнання для розвивального середовища: ГОТОВА ТАБЛИЦЯ
«Серед завдань, що поставлені нами на 2021 рік, – розширення доступу дітей до якісної дошкільної освіти, оновлення змісту загальної середньої та професійної освіти. Це дасть змогу формувати в учнів необхідні для життя компетентності, зокрема громадянські. Також заплановано впровадження нових підходів до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, підвищення престижності педагогічної праці та заохочення педагогів до особистого і професійного зростання. Також серед пріоритетів – забезпечення фінансової автономії закладів вищої освіти для провадження своєї діяльності та удосконалення законодавства у сфері науки і технологій», – зауважив Сергій Шкарлет, Міністр освіти і науки України.
У 2021 році МОН планує здійснювати роботу за пріоритетами:
- доступна та якісна дошкільна освіта,
- Нова українська школа,
- сучасна професійна освіта,
- якісна вища освіта і розвиток освіти дорослих,
- розвиток науки та інновацій.
Також у МОН повідомили про законопроєкти, які мають бути подані для ухвалення Верховною Радою України у 2021 році. Це, зокрема:
- нова редакція Закону України «Про дошкільну освіту»
- законопроєкт «Про освіту дорослих».
Що заплановано Міністерством освіти і науки України у 2021 році. Щоб Вам було легше спланувати роботу, підготували готову добірку.
Що передбачено для дошкільної освіти
У плані пріоритетних дій Уряду йдеться про 5 кроків щодо дошкілля. Зокрема:
- розроблення та подання Уряду проєкту нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту»;
- впровадження нового Базового компонента дошкільної освіти;
- запровадження внутрішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти на основі критеріїв якості дошкільної освіти (ECERS-3);
- розроблення та впровадження професійних стандартів за професіями «Вихователь» та «Директор закладу дошкільної освіти»;
- створення додаткових місць у закладах дошкільної освіти.
Нова редакція Закону «Про дошкільну освіту» передбачає підвищення якості дошкільної освіти та розширення доступу дітей до неї. Токож можливими стануть різні форми здобуття дошкільної освіти, зокрема сімейна.
У 2021 році планується проведення оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3.
Також у МОН планують впровадження професійних стандартів вихователя та директора закладу дошкільної освіти. Професійний стандарт необхідний для визначення мінімально необхідних вимог до змісту, кваліфікації та компетентностей фахівців вихователя та директора закладу дошкільної освіти, оновлення посадових інструкцій, програм підготовки молодих фахівців відповідних спеціальностей. Відповідно до цього стандарту відбуватиметься й підвищення кваліфікації та професійний розвиток педагогів та управлінців.
→ Вчитель початкових класів: професійний стандарт
Крім того, у садках мають створити щонайменше 7 тисяч додаткових місць для дошкільнят. Це буде відбуватись як шляхом відкриття нових закладів чи груп, так і через реконструкцію вже існуючих закладів, створення умов для функціонування дитсадків приватної та корпоративної форми власності, а також запровадження альтернативних форм здобуття дошкільної освіти.
Що передбачено для Нової української школи
Продовжать в реформу Нової української школи. Зокрема, планується:
- розбудова мережі старшої профільної школи
- реалізація проекту «Спроможна школа для кращих результатів»
- затвердження типової освітньої програми та модельних навчальних програм на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти
- розроблення порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти (забезпечення одягом (формою), харчуванням та іншими послугами)
- впровадження багаторівневого підходу до підтримки в освітньому процесі учнів з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.
У рамках затвердження типової освітньої програми та модельних навчальних програм на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти планують оновити зміст загальної середньої освіти, сформувати в учнів необхідні для життя компетентності, зокрема громадянські.
Учнів 4 класів мають забезпечити підручниками та посібниками нової української школи.
Нові підходи до організації інклюзивного навчання
У Плані акцентовано увагу також на таких підходах до інклюзивного навчання. Зокрема передбачено:
- оновлення механізму створення інклюзивного класу,
- забезпечення супроводу в інклюзивно-ресурсних центрах під час навчання
- надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг,
- оновлення форми індивідуальної програми розвитку,
- оновлення механізмів включення та взаємодії асистента вчителя та асистента дитини,
- утворення ресурсних кімнат.
- оновлення приміщень закладів загальної середньої освіти;
- оновлення матеріально-технічної бази закладів професійної освіти;
- забезпечення фінансової автономії закладів вищої освіти для провадження своєї діяльності;
- створення умов для забезпечення права на освіту та формування безпечного освітнього середовища у період збройного конфлікту;
- підвищення ефективності дуальної форми навчання завдяки активній участі підприємств у освітньому процесі;
- створення сприятливих умов для працевлаштування і кар’єрного зростання молодих вчених тощо.