Як створити дитячий оркестр у дитсадку

Залучіть старших дошкільників до гри в оркестрі під на музичному занятті «Веселкова» музика від дідуся Гайдна». Для цього знадобиться не так талант, як натхнення і хороший настрій

Підготовка до музикуваня

Перш ніж залучити дитину до інструментального музикування, а відтак і до гри в оркестрі, ознайомте її зі звучанням предметів побуту. Наприклад, кухонного приладдя — усіляких каструль, черпачків, металевих і дерев’яних ложок тощо. Також продемонструйте дитині, як «співають» керамічні чашки та склянки, легенько й обережно вдаряючи або «мішаючи» всередині них дерев’яною паличкою чи чайною ложечкою.

Дитина концентруватиме слух на звуках, які видаватимуть усі ці предмети, одразу фіксуючи і гучність звуку, і його теситуру й навіть тембр. Спонукатиме дитину до гри в оркестрі й ознайомлення з різноманітними музичними та іграшковими інструментами, а ще — усілякими «шумілками», «торохтілками», «дзижчалками», «дзвенілками», «гуділками» та «скрипілками». Особливо дитині припаде до душі гра на музичних інструментах, виготовлених власноруч.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Гра в дитячому оркестрі

Коли етап ознайомлення зі світом інструментальних музичних звуків подолано, можна розпочинати гру в імпровізаційному оркестрі. Це — колективний вид творчості в реальному часі, музикування на фоні аудіозапису або музичного супроводу наживо.

Добирайте високохудожні зразки класичної та народної музики. Спочатку діти мають обов’язково прослухати й проаналізувати з педагогом обраний фрагмент музичного твору. Зокрема, звернути увагу на особливості темпу, динаміки, ритміки, і спробувати їх відтворити на обраних музичних чи іграшкових інструментах.

Під час слухання музики спробуйте додати музично-пластичні імпровізації.

Аби полегшити дитині процес гри, можна створити графічну схему, а то й навіть цілу партитуру, у якій за допомогою спеціальних знаків позначити ритмічний рисунок, напрямок руху мелодики (для гри на звуковисотних музичних інструментах), штрихи, різні способи гри на інструментах тощо.

Робіть це виважено й поступово, аби дитина могла зіставити почуте із зображеним, добре засвоїти значення «символу».

Приклад імпровізаційної гри в оркестрі за графічними схемами подано у запропонованому конспекті заняття.

Під час цього заняття діти в ігровій формі ознайомлюються з фрагментами найвідоміших симфоній видатного віденського класика Йозефа Гайдна (Joseph Haydn). Добирають для відтворення музичних образів дитячі й шумові інструменти, працюють зі спеціальними графічними схемами й партитурою-підказкою, а отже — перетворюються на маленьких дослідників-музикантів. В урочистій атмосфері концерту з неймовірною радістю вони «граються» з музикою дідуся Гайдна.

Як створити дитячий оркестр у дитсадкуСкачайте конспект музичного заняття для дітей старшої групи
«Веселкова» музика від дідуся Гайдна»

Тетяна Вовк, музикознавець, музичний критик, канд. мистецтвознавства, Київ,
Олена Магар, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 33 «Джерельце», Хмельницький,
Юлія Мікітюк, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 33 «Джерельце», Хмельницький

Інструментальне фантазування

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді