Конспект інтегрованого заняття «Квіти для мами»

Чи задумувалися ви над тим, що навіть узимку, коли всі поля, сади та клумби заметені снігом, теж цвітуть квіти? Поцікавтеся у дошкільників, чи їхні мами люблять квіти, а відтак запропонуйте дітям підготувати до свята своїх найрідніших жінок незвичайний подарунок — власноруч виростити крокуси

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Мета заняття:

  • формувати уявлення про куточок природи в закладі дошкільної освіти
  • розширювати знання про різні квіти — де вони ростуть і якої пори року цвітуть
  • формувати уявлення про значення кімнатних рослин у житті людини
  • навчати висаджувати цибулини крокусу, доглядати за ними
  • розвивати вміння працювати в куточку природи
  • виховувати любов і повагу до мами; старанність, самостійність, відповідальність за доручену справу.

Обладання та матеріали:

  • мультимедійна презентація із зображенням польових, лугових, кімнатних, садових, лісових квітів
  • зображення трьох галявин — весняної, літньої та осінньої
  • набір карток із зображеннями весняних, осінніх, кімнатних квітів
  • куточок природи, де ростуть зелена цибуля, часник, паростки пшениці, розпускаються гілочки бузку, вишні, абрикоси, смородини
  • фартушки для дітей
  • пластикові ємності із землею
  • цибулини крокусу
  • поливалки
  • серветки
  • вода.

Хід заняття «Квіти для мами»

Конспект інтегрованого заняття «Квіти для мами»Скачайте конспект інтегрованого заняття для дошкільників

Вихователь:


Діти, яка зараз пора року? (Зима.) Що на це вказує? (На вулиці сніг, мороз, холодний вітер, ожеледиця.) Який зараз місяць? (Лютий.) Що чаклунка Зима зробила з природою надворі? (Усе заморозила, озеро вкрила кригою, дерева одягла в білі шубки.) А де взимку можна побачити зелені рослини, квіти? (У груповому приміщенні, удома, у теплиці, в оранжереях.) Коли ж зазеленіє вся природа? (Навесні.) Справді, весна дуже красива та квітуча пора року. Ось послухайте вірш про весняні квіти.

Вихователь читає вірш Олени Пчілки «Весняні квіти».

Вихователь:


Нумо разом поміркуємо, як називають квіти залежно від місця, де вони ростуть.

Як називають квіти, які ростуть —

  • у кімнаті? (Кімнатні.)
  • на полі? (Польові.)
  • у садах? (Садові.)
  • на лузі? (Лугові.)
  • у лісі? (Лісові.)

Діти знаходять названі види квітів на слайдах мультимедійної презентації.

Вихователь:


Якої пори року квіти найгарніші? Чому ви так вважаєте?

Вихователь читає оповідання Бориса Вовка «Чиї квіти найгарніші?» та показує слайди мультимедійної презентації із зображенням весняних, літніх, осінніх, зимових квітів. Діти називають ці квіти.

Вихователь:


Ви побачили квіти, що ростуть кожної пори року. Чи змінилася ваша думка про те, якої пори року квіти найгарніші? Справді, усі квіти гарні, яскраві і потрібні, вони прикрашають навколишній світ. Проте і в них іноді трапляються неприємності. Ось у цих квітів трапилася біда. (Показує на столи, де розміщені атрибути до дидактичної гри.) Вони зовсім забули, якої пори року їм цвісти. Нумо допоможемо.

Дидактична гра «Якої пори року цвітуть квіти?»

На столах розміщені зображення трьох галявин: весняної, літньої та осінньої. Вихователь роздає дітям картинки із зображенням квітів, які цвітуть навесні, улітку і взимку. Діти мають назвати квітку, що на картинці, а відтак розмістити на галявинці тієї пори року, коли квітці час цвісти. Потім діти всі разом з’ясовують, чи правильно виконане завдання, закріплюючи таким чином знання про квітучі рослини та пори року.

Вихователь:


А які квітучі рослини ви бачите завжди, у будь-яку пору року? (Кімнатні.) Чому їх так називають? (Бо вони ростуть у приміщеннях/кімнатах.) Навіщо люди вирощують квіти? (Квіти прикрашають приміщення, тішать нас, звеселяють, поліпшують настрій, очищають повітря, деякі з них використовують для лікування людей.) Які рослини, крім кімнатних, є в нашому куточку природи? (Зелена цибуля, часник, паростки пшениці, гілочки бузку, смородини, вишні, абрикоси.) Якими були гілочки рослин, коли ми їх зрізали? (Без листя і квітів, у стані спокою.) Чому гілочки прокинулися? (Бо в групі тепло, світло, є вода, ми за ними доглядали.) Тож що потрібно рослинам для росту?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Яка пора року настане після зими? (Весна.) Правильно, а яке свято ми будемо святкувати на початку весни? Так, 8 Березня — свято усіх жінок. Діти, ви любите квіти? (Так.) А як ви вважаєте, вашим матусям подобаються квіти? (Так.) Тож підготуємо матусям подарунок до свята — виростимо для кожної матусі весняну квітку — крокус. Розмножується крокус ось такими цибулинками. Нумо посадимо цибулини весняної квітки — крокусу.

Діти розглядають цибулину, описують її, вживаючи ніжні, теплі слова. Вихователь звертає увагу дітей на будову цибулини і пропонує кожному замалювати свою цибулину у щоденнику спостережень.

Вихователь:


Діти, а зараз кожен підійдіть до свого горщика і зробіть в грунті луночку. Відтак посадіть в неї цибулинку корінчиками донизу.

Діти висаджують у горшки із землею цибулинки крокусу, поливають їх і розміщують вазони на підвіконні, де світло та тепло. Завершивши роботу, діти промовляють слова: «Наші квіти, виростайте, розцвітайте і матусю
звеселяйте!».

Вихователь:


Діти, які ви молодці, що завчасно потурбувалися про подарунок матусі до свята. Щодня ми будемо доглядати за ними та спостерігати за тим, як вони ростуть. Відкрию вам маленький секрет: квіти, вирощені дитиною власноруч, — найкращий подарунок для її матусі.

Конспект інтегрованого заняття «Квіти для мами»Скачайте конспект інтегрованого заняття для дошкільників

Любов Галай,
вихователь дошкільного навчального закладу «Ялинка» ім. В. О. Сухомлин-ського, м. Бровари, Київська обл.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді