Заняття в молодшій і середній групах «На лісовій галявині»

Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення «На лісовій галявині». Вирушайте в уявну мандрівку до лісу з вихованцями молодшої і середньої груп

Пізнавальні діалоги з дошкільниками

Мета:

  • навчати дітей описувати об’єкти, явища природи, складати оповідання за допомогою вихователя
  • навчати міркувати, висловлювати свої думки, сприяти розвитку мовлення дітей
  • продовжувати вчити дітей підбирати епітети, пестливі слова, узгоджувати іменники з прикметниками, числівниками, дієсловами в роді, числі та відмінку
  • вправляти у чіткій вимові звуків рідної мови за допомогою чистомовок
  • розвивати мовне дихання, артикуляційний апарат
  • розширювати та уточнювати знання про диких тварин
  • сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності, вміння передавати настрій, почуття
  • розвивати мислення, уяву, фантазію
  • виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання:

  • мольберт
  • аркуш ватману
  • маркери, олівці.

Попередня робота:

  • бесіди про диких тварин, розповідання казок про тварин, розглядання ілюстрацій
  • спостереження за деревами, кущами та іншими рослинами
  • розучування віршика-загадки про їжачка.
image50
Порушення мовлення в дітей: що має знати виховательПоказники розвитку мовлення дитини орієнтовні. Кожна дитина має індивідуальні психічні та фізичні особливості. Тому не поспішайте робити висновки на підставі незначних відхилень від загальновстановлених норм.
У кожному дитячому садку є вихованці, які мають порушення мовлення. Проте не в кожному з них є вчитель-логопед, який організує корекційну роботу. Поміркуймо, що слід взяти до уваги вихователю, аби вчасно виявити порушення мовлення в дитини та надати їй необхідну допомогу

 Хід заняття

Інтегроване заняття з розвитку мовлення «На лісовій галявині»Скачайте конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань «На лісовій галявині» у зручному форматі

Вихователь: Малята, сьогодні ми подорожуватимемо до лісу. Ось погляньте на цю доріжку. Вона приведе нас до самого лісу.

Вихователь проводить рухливу гру «Рівненькою доріжкою».

Вихователь: Як довго ми йдемо, навіть стомилися. А чи бачите ви ліс?.. І я не бачу. То ми створімо зараз самі його, вигадаймо. Не простий, а чарівний, казковий. Хочете?

Вихователь збирає дітей навколо столу, на якому розміщено аркуш ватману. Починає малювати, діти коментують і за можливості самі домальовують деталі.

Вихователь: Що я намалювала? (Малює сонце.) Чому я намалювала сонце? Що воно нам дає? Воно світить, зігріває. Ось сонечко зігріло аркуш, і почали з’являтися дерева. Які дерева ростуть у лісі? Правильно, дуб, береза, ялина, сосна, клен тощо. Першою виросла ялинка. (Малює ялинку.) Яка вона? Так, діти, вона гарна, висока, зелена, струнка тощо. Чи є у неї листочки? На що схожі голки? Яка ялинка взимку? (Відповіді дітей.) Скільки ялинок у лісі? Намалюємо ще. Скільки тепер ялинок? Чим вони відрізняються? Скільки великих ялинок? Скільки маленьких? А ще на сонячній галявині росло одне гарне дерево. Я почну малювати, а ви здогадайтеся, яке саме. , Так, це берізка. Яка вона? Куди тягнуться гілочки? (Діти описують.) Що ще росте в лісі? (Кущики, гриби, квіти, травичка — діти називають, а вихователь малює.) А чим кущик відрізняється від дерева? (Відповіді дітей.) Одного разу в лісі трапилася пригода. Ось послухайте, як про неї розповіла поетеса Наталя Забіла: 

По лісі стежинкою
Дівчинка йшла
І раптом клубочок
На стежці знайшла.

Хотіла торкнутись —
Ой, що ж то за жах!
Цей сірий клубочок
Увесь в колючках!
Дівча від клубочка
Відскочило вбік,
А він ворохнувсь,
Розгорнувсь
Та й утік!..

Ну, хто догадається —
Що ж то було?
Який це клубочок
Дівчатко знайшло? (Їжачка.) 

Діти, розкажіть, який він, а я малюватиму. 

Діти розповідають, хтось пригадує вірш-загадку про їжака.

Вихователь: Чому їжак вдень ховається? Що він любить їсти? Покажемо, як їжачок прогулюється лісом.

Фізкультхвилинка-чистомовка

Через поле і лісок-ок-ок-ок-ок,
Йшов маленький їжачок-ок-ок-ок-ок.
Спинку спритно вигинав-ав-ав-ав-ав,
Гострі голки наставляв-ав-ав-ав-ав.
На галявинці грибки-ки-ки-ки-ки
Позбирав він залюбки-ки-ки-ки-ки,
Покотився по землі-лі-лі-лі-лі,
Відпочив він на гіллі-лі-лі-лі-лі.
Потім встав та потягнувся-увся-увся-увся-увся,
Та й додому повернувся-увся-увся-увся-увся.
Звеселились їжачата-ата-ата-ата-ата
І зустріли радо тата-ата-ата-ата-ата.

Діти проговорюють чистомовку, супроводжуючи слова відповідними рухами.

Вихователь: Їжачок втомився і сказав: «Хух!». І ми втомилися. Нумо разом з ним набирати носиком повітря. Розведімо руки в сторони, опустімо їх різко і скажемо: «Хух!». (Повторюють тричі.) Молодці, а тепер сідаймо, відпочиньмо.

Діти сідають на стільчики, що стоять півколом біля мольберта, на який вихователь виставляє намальовану картину.

Вихователь: А наш Їжачок був дуже сміливий, він любив прогулюватися лісом навіть удень, адже в нього були дуже гострі колючки. Одного разу він ішов лісом, нюхав носиком свіже повітря. Діти, покажіть — як? (Діти імітують.) Раптом із-за кущика вистрибнув... (Виставляє зайчика.) Хто? Розгляньте, який він? А що він робить? Плаче? Як він плаче? Покажімо. Наберемо носиком повні груди повітря, а видихнемо ротиком, промовляючи: Ой-ой-ой-ой! Ай-ай-ай-ай!

Вихователь проводить вправи на мовне дихання.

Вихователь: «Чому ти плачеш?» — запитав у Зайчика Їжачок. Діти, чому Зайчик міг плакати? Пожаліймо його. Як це можна зробити? Як міг його заспокоїти Їжачок? Тут тріснула гілочка, Зайчик злякався і втік.

А на галявину вибігла… (Виставляє силует Лисички.) Хто це? Яка вона? Покажіть, діти, яка вона. (Діти імітують рухи Лисички — «виляють хвостиком», мружать очки…) «А чи не бачив ти Зайчика?» — запитала Лисичка у Їжачка. Що він їй відповів? (Відповіді дітей.) «А куди він побіг?» — знову запитує Лисичка. Чи признався Їжачок? Чому? (Відповіді дітей.) «Тікай геть! — сказав Їжачок. — Бо поколю тебе!». Нумо всі разом проганяти Лисичку. (Діти сваряться, проганяють Лисичку.) Руда втекла, і Їжачок побіг собі далі, наспівуючи веселу пісеньку.

«Подорож до чарівного лісу»

розвиток мовлення дітей середнього дошкільного віку засобами музичного мистецтва

Раптом на стежинку вистрибнув хтось страшний! (Виставляє силует Вовка.) Хто це? Який він? Які у нього пазурі? (Діти зображують злого Вовка). Що він хоче зробити? І що трапилося далі? Вовк стрибнув на Їжачка, уколовся, завив, утік.

А наш Їжачок повертався додому і дорогою зустрів незнайоме звірятко. «Хто ти? Я тебе не знаю! Де ти живеш?» — запитав Їжачок. Малята, а ви знаєте, що це за звірятко? (Діти висловлюють припущення.) А звірятко відповіло: «Я — Борсук, живу в лісі, у мене є зручна нірка. А зараз я гуляю, шукаю смачні корінці». Діти, як ви вважаєте, Борсучок добрий чи злий? Назвімо його лагідно — Борсучок. (Діти промовляють лагідно.) А тепер прошепочемо його ім’я. (Шепочуть.) Скажімо радісно, здивовано, сумно. (Діти промовляють з різними емоціями.) А тепер скажімо так, щоб слово застрибало. (Промовляють по складах.) Тепер викрикніть його. (Діти кричать.) То що це за звірятко? Чи подружиться він з Їжачком? Чому ви так вважаєте? (Відповіді дітей.) Чи буде Їжачок колоти Борсучка своїми голками? (Відповіді дітей.) Так, вони дружитимуть і завжди усміхатимуться одне одному. А тепер заспіваймо їм пісеньку про усмішку та дружбу.

Вихователь: От і настав час нам прощатися і повертатися до дитячого садка. До побачення. Усім, усім, усім лісовим мешканцям — до побачення!

Тетяна Бур’яновська, вихователь ДНЗ № 7 «Берізка», Переяслав-Хмельницький, Київська обл.

 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді