Серед інструментів Нової української школи — компетентнісний підхід до формування змісту й організації освітнього процесу.
Організовуємо дистанційне навчання за новим положенням
Спільними для компетентностей Нової української школи є:
- наскрізні вміння:
- читати, розуміючи прочитане
- висловлювати власну думку усно й письмово
- критично і системно мислити
- логічно обґрунтовувати свою позицію
- конструктивно керувати емоціями
- оцінювати ризики
- приймати рішення
- розв’язувати проблеми
- творчість
- ініціативність
- здатність співпрацювати з іншими людьми
Поняття «наскрізні лінії» запроваджене для увиразнення ключових компетентностей Нової української школи.

Державна служба якості освіти перевіряє, чи ведуть заклади освіти облік учнів і чи правильно роблять це. Щоб вона не застала вас зненацька, перевірте за чеклістом, чи дотримуєте вимог законодавства щодо обліку учнів
Чотири наскрізні лінії НУШ
Наскрізні лінії — це:
- соціально значимі надпредметні теми, які:
- сприяють сформуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому
- розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях
- засіб інтеграції:
- ключових і загальнопредметних компетентностей
- навчальних предметів та предметних циклів.
Їх ураховують при формуванні освітнього середовища.
1. Екологічна безпека і сталий розвиток
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості:
- збереження, захист довкілля
- усвідомлення сталого розвитку
- готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища та розвитку суспільства.
➾ Створюємо екологічні знаки: формуємо ціннісне ставлення до довкілля
2. Громадянська відповідальність
Ця наскрізна лінія покликана забезпечити:
- розвиток соціальної й громадянської компетентностей
- розкрити суть поняття «відповідальний громадянин» і визначити вектори його діяльності
3. Здоров’я і безпека
Щоб реалізувати здоров’язбережувальну компетентність, слід докласти зусиль на формування учня, який:
- є духовно/емоційно/соціально/фізично повноцінним громадянином
- дотримується здорового способу життя
- активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
4. Підприємливість і фінансова грамотність
Мета наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» — навчання молоді:
- раціонально використовувати кошти
- планувати витрати
- заощаджувати
- реалізовувати лідерські ініціативи
- успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі