Серед інструментів Нової української школи — компетентнісний підхід до формування змісту й організації освітнього процесу.
Атестаційні листи: алгоритм роботи
Спільними для компетентностей Нової української школи є:
- наскрізні вміння:
- читати, розуміючи прочитане
- висловлювати власну думку усно й письмово
- критично і системно мислити
- логічно обґрунтовувати свою позицію
- конструктивно керувати емоціями
- оцінювати ризики
- приймати рішення
- розв’язувати проблеми
- творчість
- ініціативність
- здатність співпрацювати з іншими людьми.
Заклад отримав гуманітарну допомогу— маєте провести її облік. Підказки експерта допоможуть без помилок оприбуткувати та списати отримані ноутбуки, парти та стільці, господарські товари тощо.
Чотири наскрізні лінії НУШ
Наскрізні лінії — це:
- соціально значимі надпредметні теми, які:
- сприяють сформуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому
- розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях
- засіб інтеграції:
- ключових і загальнопредметних компетентностей
- навчальних предметів та предметних циклів.
Їх ураховують при формуванні освітнього середовища.
1. Екологічна безпека і сталий розвиток
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості:
- збереження, захист довкілля
- усвідомлення сталого розвитку
- готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища та розвитку суспільства.
➾ Створюємо екологічні знаки: формуємо ціннісне ставлення до довкілля
2. Громадянська відповідальність
Ця наскрізна лінія покликана забезпечити:
- розвиток соціальної й громадянської компетентностей
- розкрити суть поняття «відповідальний громадянин» і визначити вектори його діяльності
3. Здоров’я і безпека
Щоб реалізувати здоров’язбережувальну компетентність, слід докласти зусиль на формування учня, який:
- є духовно/емоційно/соціально/фізично повноцінним громадянином
- дотримується здорового способу життя
- активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
4. Підприємливість і фінансова грамотність
Мета наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» — навчання молоді:
- раціонально використовувати кошти
- планувати витрати
- заощаджувати
- реалізовувати лідерські ініціативи
- успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі