Тиждень психології в школі: що і для кого проводимо
План проведення Декади соціально-психологічних знань
Скачати
Тиждень психології 2025
23 квітня людство святкує Всеукраїнський День психолога. Одне із завдань практичного психолога закладу освіти — організація Тижня психології в школі. Традиційно його проводять у квітні — наприклад, 21-25 квітня 2025 року. Однак Тиждень психології можна провести й у інший час. Наприклад, у листопаді, адже 13 листопада відзначаємо Всесвітній день доброти, а 16 листопада — Міжнародний день толерантності. Загалом традиція проводити Тиждень психології або — як у практиці деяких закладів освіти — Декаду соціально-психологічних знань є стійкою. Тож пропонуємо ознайомитися з досвідом поширення соціально-психологічних знань у Рівненському ліцеї «Український».
Тиждень психології у школі проводять для:
- реалізації психологічного супроводу навчально-виховного процесу
- надання психологічної допомоги у вирішенні особистих питань
- формування творчої активності дітей і педагогів
- створення позитивного настрою
- поглиблення знань з психології.
Демотивованість учня: ознаки та рекомендації
Тиждень психології в школі не є предметним тижнем на кшталт тижня математики, історії чи мови. Тиждень психології — це особлива форма психолого-педагогічної взаємодії, що акцентує увагу на головних освітніх завданнях сучасної школи, а саме:
- виховання морально і фізично здорового покоління;
- розвиток природних позитивних нахилів та здібностей, обдарувань, творчого мислення, оволодіння вміннями самостійної пізнавальної діяльності;
- виховання соціально-психологічної готовності до набуття професії та активної участі у продуктивній праці;
- формування національної гідності й громадянської позиції;
- соціально-психологічна підготовка до подружнього життя та відповідальності за свою сім’ю.
Тиждень психології в школі планує практичний психолог, а складений план заходів затверджує адміністрація школи. Радимо скористатися матеріалами статті, щоб провести в своєму закладі освіти Тиждень психології – 2025.
Тиждень психології в школі: план
Основними напрямками роботи практичного психолога є просвіта та психопрофілактика. Основною метою тижня психології у школі є оптимізація освітнього процесу, збереження здоров’я усіх його учасників, активізація їхнього особистісного розвитку.
Тиждень психології в школі: форми проведення
Найбільшою популярністю у школярів користуються дні ерудиції, пізнавальної активності, профорієнтації, щирості, погляду у майбутнє, комунікабельності. Природньо, що школярам імпонують інтерактивні форми роботи — тренінги, перегляд та обговорення фільмів, прес-конференції, Кола цінностей, виставки, інтелектуальні ігри, захист проєктів, презентації, практикуми, дослідження, використання арт-терапевтичних форм, соціально-психологічний театр, родинні зустрічі, квести, КВК, експерименти тощо.
Тож Тиждень психології проводимо у форматі:
- лекцій, диспутів, дискусій, бесід
- тестів, анкетувань
- тренінгів, семінарів, занять
- рольових ігор, вікторин.
Розробляємо психологічні заходи з урахуванням особливостей аудиторії:
- для учнів – розвивальні заняття, тести, ігри, вікторини
- для батьків – тренінги, лекції, бесіди
- для вчителів – семінари, дискусії.
Молодші школярі цікавляться іграми, вікторинами, а підлітки — заходами, які дозволяють їм краще зрозуміти свої можливості. Для старшокласників актуальними темами будуть такі:
- оптимальна організація роботи (тайм-менеджмент)
- як порозумітися з однолітками та батьками
- самопізнання.
Якщо у дитини достатньо сформовані різноманітні інтереси, знання, уміння, наявний відповідний віку життєвий досвід та мотиви на успішність у шкільному віці, то так дитина моделює наслідки власної майбутньої життєтворчості.
Отже, проведення в освітньому закладі Тижня психології чи декади соціально-психологічних знань сприяє:
- розширенню загального життєвого кругозору ліцеїстів,
- розвитку адекватної самооцінки підлітків,
- формуванню профорієнтаційних інтересів, орієнтації на здоровий спосіб життя,
- вихованню емпатії, толерантного ставлення до оточуючих, соціально виправданих алгоритмів поведінки у проблемних життєвих ситуаціях.