Одне із завдань практичного психолога закладу освіти — організація тижня психології у школі. Традиційно його проводять у квітні.
Тиждень психології у школі проводять для:
- реалізації психологічного супроводу навчально-виховного процесу
- надання психологічної допомоги у вирішенні особистих питань
- формування творчої активності дітей і педагогів
- створення позитивного настрою
- поглиблення знань з психології.
Підтримка особистісного здоров'я: акценти
Особливості та специфіка проведення
Основними напрямками роботи практичного психолога є просвіта та психопрофілактика. Комфорт учнів, позитивне налаштування, профілактика агресії та насилля є основною метою тижня психології у школі.
Тиждень психології проводиться у форматі:
- лекцій, диспутів, дискусій, бесід
- тестів, анкетувань
- тренінгів, семінарів, занять
- рольових ігор, вікторин.
Розробіть психологічні заходи з урахуванням особливостей аудиторії:
- для учнів – розвивальні заняття, тести, ігри, вікторини
- для батьків – тренінги, лекції, бесіди
- для вчителів – семінари, дискусії.
Молодші школярі цікавляться іграми, вікторинами, а підлітки — заходами, які дозволяють їм краще зрозуміти свої можливості.
Для старшокласників актуальними темами будуть такі:
- оптимальна організація роботи (тайм-менеджмент)
- як порозумітися з однолітками та батьками
- самопізнання.
Корисні статті
Форми роботи під час тижня психології
- зранку — загальношкільні заходи
- на перервах — ігри та вікторини
- під час класних годин — анкетування, тестування
- під час уроків – інтегровані заняття
- після уроків — тренінги та семінари.
Загальношкільний захід «Дерево настрою» | Мета: профілактика агресії, позитивне налаштування учнів на весь день. Уранці у вестибюлі учнів зустрічає практичний психолог, який запрошує взяти участь в заході. Школярі визначити настрій, з яким вони прийшли, записують на кольорових стікерах і прикріплюють на «Дереві настрою» |
Інтегроване заняття «Лісна школа» | Розробляють заняття практичний психолог і логопед. Мета: розвиток пізнавальних процесів та дрібної моторики. Учні початкових класів в ігровій формі навчаються в лісі разом із Зайчиком та Лисичкою. На таких заняттях застосовуються різноманітні методи та види діяльності |
Психодіагностика | Діагностика вивчає психологічні особливості людини, на підставі чого визначається результат. Основними інструментами психодіагностики є тести та анкетування |
Тренінг для батьків дошкільників | Тренінг — групова форма роботи. Він містить не тільки теоретичний матеріал, а й практичні знання, які можна використовувати в повсякденні. Аби правильно підготувати дитину до навчання в школі, батьки майбутніх першокласників відвідують тренінг, на якому практичний психолог надає рекомендації щодо особливостей пізнавальних процесів дошкільників |
Психолого-педагогічний семінар «Толерантність починається зі школи» | Групова форма роботи з учителями. Мета: ознайомити вчителів із критеріями та соціальними виявами толерантності й нетерпимості, показати прийоми, що допоможуть розвинути в собі риси толерантної особистості. У кінці семінару можна прочитати притчу, це допоможе учасникам запам’ятати інформацію та застосувати її на практиці |
Орієнтовний план заходів
День | Захід | Учасники |
Понеділок | «Дерево настрою» Твір «Що я ціную в житті» | Учні школи 4-й клас |
Вівторок | «Погода в класі» Ігри на перерві | Учні початкової школи 1-2-й класи |
Середа | Тренінг «Психологічна підготовка дошкільників» Інтегроване заняття «Лісна школа» | Батьки майбутніх першокласників 3-ті класи |
Четвер | Семінар «Толерантність починається зі школи» Тест «Типи темпераменту» Заняття «Стань капітаном» | Педагоги 8-мі класи 9-10-й класи |
П’ятниця | «Радість у школі – це…» Заняття «Безконфліктне спілкування» | Учні 5-11-х класів 5-6-й класи |