Структура навчального року з 2019 року
Структура 2016/2017 навчального року
У МОН України нагадують, що структуру навчального року та строки проведення канікул мають встановлювати загальноосвітні навчальні заклади за погодженням із місцевими органами управління освітою.
Навчальний рік розпочинатиметься 1 вересня 2016 року, а завершуватиметься не пізніше 1 липня 2017 року.
Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).
У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (з метою надолуження навчального матеріалу чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.
Традиційно для учнів 4-х, 9-х та 11-х класів навчальний рік буде завершено проведенням державної підсумкової атестації.
Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення МОН України буде затверджено додатково.
⇒ Порядок проведення державної підсумкової атестації - 2019
Зважаючи на можливе призупинення навчального процесу з поважних причин (карантин, вдодаткові вихідні для підготовки до ДПА/ЗНО тощо), кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. У такому випадку навчальний заклад та вчителі обов’язково мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо.
У МОН України наголошують, що менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини, не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати.
Робочі навчальні плани
Загальноосвітні навчальні заклади розроблятимуть робочі навчальні плани у такій же формі та за тими самими рекомендаціями, що й у минулі роки.
Робочі навчальні плани розробляють на основі Типових навчальних планів і затверджують у відповідному органі управління освітою.
Індивідуальні й експериментальні робочі навчальні плани затверджують департаменти (управління) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій і до 25 серпня погоджуються департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України.
Під час складання робочих навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами дозволяється перерозподіл до 15% навчального часу, визначеного інваріантною частиною Типових навчальних планів. Всередині освітньої галузі перерозподіл здійснюється за погодженням із відповідним органом управління освіти, між галузями — за погодженням із Міністерством освіти і науки України.
Навчальні плани для учнів з помірною розумовою відсталістю складають на основі Типових навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня для розумово відсталих дітей з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів.
Для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів визначено перелік рекомендованої літератури для дітей з особливими освітніми потребами.