Одним зі найефективніших способів національно-патріотичного виховання дошкільників є проведення навчально-розвивальних ігор, адже саме під час гри дитина сприймає інформацію легко й невимушено. Оптимально, якщо за допомогою гри можна одночасно розв’язувати кілька педагогічних завдань.
Навчально-розвивальна гра «Я, моя родина — славна Україна» створена для виховання ціннісного ставлення й поваги кожної дитини до себе як особистості, до своєї родини, до суспільства й Батьківщини з її природним і культурним багатством, минулим і сьогоденням.
Гра «Я, моя родина — славна Україна» сприяє тісному зв’язку між батьками й дітьми на основі поваги, співпраці, взаємодопомоги та формує довірчі взаємини між колективом педагогів і сім’ями вихованців.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Комплектація гри й тематика завдань
Комплект пропонованої навчально-розвивальної гри містить:
- картонне кругле ігрове поле з рухомою стрілкою у центрі, розділене на чотири різноколірні сектори
- кратки-завдання
- фішки.
До кожного сектора запропоновано різні за тематикою набори яскраво проілюстрованих карток-завдань:
- «Я і моя сім’я» — завдання з гендерного, морально-етичного та правового виховання дітей у сім’ї
- «Моя Україна» — завдання з патріотичного та громадянського виховання в родині. Дізнайтеся також, як прищеплювати любов до рідної мови.
- «Я — особливий» — завдання на логіку, творче мислення, пошук нетрадиційних підходів до розв’язання тієї чи тієї ситуації
- «Я в природі» — завдання, що стосуються природи рідного краю та екологічного виховання в сім’ї.
Усі набори карток із завданнями складені в конверти, кольори яких відповідають кольорам секторів ігрового поля. На одній картці можуть бути розміщені завдання і для дітей, і для батьків.
До комплекту входять також фішки, які команди отримують під час гри за правильне виконання завдань. Кількість фішок, зібраних командами упродовж гри, і визначає переможця.
Основні завдання
Корисна стаття
Основні завдання використання в роботі з дошкільниками навчально-розвивальної гри:
- формувати цілісний образ власного Я
- спонукати до пізнання й дослідження власного Я
- розвивати творчий потенціал та природні здібності
- підтримувати бажання міркувати, ділитися припущеннями, обґрунтовувати власні думки
- сприяти розвитку уяви, мислення, здатності аналізувати свої вчинки та вчинки інших людей
- навчати емоційно сприймати прояви естетичного в житті та природі
- виховувати самоповагу, повагу до всіх членів родини, вміння прислухатися до їхньої думки
- підтримувати співпрацю між членами родини, засновану на принципах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправного партнерства
Важливе значення має пропонована навчально-розвивальна гра і для підвищення педагогічної культури батьків. Зокрема, вона сприяє:
- формуванню в батьків відповідальності за навчання й виховання своєї дитини
- підвищенню їх компетентності з психолого-педагогічних, фізіологічних та правових питань
- опануванню системи вмінь, необхідних для організації освітньої роботи з дітьми вдома.
Форми проведення
Пропонована навчально-розвивальна гра є багатофункціональною. Її можна використовувати в освітньому процесі в різних формах:
- індивідуальна гра з кожною дитиною
- командна гра-змагання між дітьми — по 4-10 дітей
- командна гра-змагання між сім’ями вихованців — по 2-4 сім’ї.
Нижче наведемо опис двох форм командної гри.
Командна гра-змагання між дітьми
Ведуча об’єднує дітей у дві команди. Гравці з кожної команди по черзі крутять стрілку на ігровому полі. Залежно від кольору сектора, на якому зупинилася стрілка, ведуча пропонує гравцю витягнути картку-завдання з конверта такого самого кольору. Якщо гравець правильно виконав завдання, його команда отримує фішку. Перемагає та команда, яка перша збере десять фішок.
Командна гра-змагання між сім’ями вихованців
Під час змагання всі члени родини по черзі крутять стрілку на ігровому полі. Залежно від кольору сектора, на якому зупинилася стрілка, ведуча пропонує гравцю витягнути завдання з конверта відповідного кольору. За кожну правильну відповідь родина отримує фішку. Перемагає та сім’я, яка впродовж гри збере більше фішок.
Дітям більше подобається грати в командах, ніж індивідуально. Так вони:
- відчувають дух суперництва
- уболівають за спільний результат
- прагнуть якомога ліпше проявити себе, свою ерудованість, практичний досвід
- переживають ситуацію успіху
- зміцнюють самооцінку (у грі з однолітками)
- відчувають гордість за свою родину.
Скачайте завдання для навчально-розвивальної гри
«Я, моя родина — славна Україна»
Після цього проведіть уроки патріотизму, доброти, милування.
За матеріалом Юлії Короленко, завідувача,
Наталії Романюк, вихователя-методиста,
Наталії Оцалюк, вихователя-методиста ДНЗ № 26, Вінниця,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»