Чи варто дошкільникам переглядати повнометражні стрічки

1631

Запитання

Чи можна дітям дошкільного віку переглядати повнометражні дитячі стрічки?

Відповідь

12 запитань і відповідей про атестацію

Ситуація

Шестирічна Оленка впродовж кількох тижнів чекала на прем’єру нового мультика та походу до кінотеатру з батьками. Однак уже за півгодини після початку сеансу почала нудитися, соватися в кріслі та розглядати все довкола. У результаті з кінозалу дівчинка вийшла не захоплена, як очікували мама з татом, а навпаки, змучена. Тож у батьків виникло запитання: «Чи варто наступного разу вести доньку до кінотеатру або дозволяти їй переглядати повнометражний мультфільм чи кінофільм вдома? У якому віці вона буде до цього готова?»

Варіант розв’язання

Будь-який мультфільм або кінофільм тривалістю півтори-дві години є надто обтяжливим для нервової системи дітей дошкільного віку. Психіка дітей до семи років не здатна якісно сприймати інформацію, яка надходить понад 25-30 хвилин. Не важливо, де відбувається перегляд: у кінотеатрі чи вдома перед телевізором. У будь-якому разі інформація не обробляється в мозку, не має пізнавального ефекту, а отже, не становить цінності для розвитку дітей.

Перегляд повнометражних фільмів не є корисним для дошкільників з кількох причин:

  • перегляд фільму від початку до кінця виснажує дітей. Це зумовлює зниження їхньої витривалості під час ігор, спортивних вправ, виконання інтелектуальних завдань тощо. Перевтома часто призводить до капризування, апатії, а інколи й агресії з боку дошкільників
  • під час перегляду фільму зорове сприймання в дітей є значно активнішим за осмислене. Тому дошкільники часто вихоплюють зі стрічки окремі образи, фрази, моделі поведінки. При цьому тлумачать їх здебільшого неправильно або однобоко й відтак застосовують у невідповідних життєвих ситуаціях.

Телевізори та різні девайси впливають на розвиток дитини, її рухову, пізнавальну, особистісну і соціальну сфери. Дізнайтеся, що варто знати дорослим про небезпеки сенсорного перевантаження дитини, аби час перед екраном не став часом, вилученим із життя дитини.

Дітям дошкільного віку можна переглядати лише ті мультфільми та кінофільми, які за змістом та тривалістю відповідають їхній віковій категорії. Перегляд фільмів тривалістю понад 30 хвилин відкладіть до більш старшого віку або ж переглядайте їх частинами. Найвідповіднішими телепрограмами для дітей дошкільного віку є дитячі короткосерійні (15-20 хв) пізнавальні передачі або мультсеріали.

Якщо до змісту фільму, тривалість якого перевищує визначену норму, немає жодних зауважень, його можна переглядати частинами, як міні-серіал. Для цього батькам слід попередньо подивитися фільм та «поділити» його на змістовно цілісні блоки по 25-30 хвилин.

Загальна кількість часу, проведеного перед телевізором протягом дня, для дітей дошкільного віку не має перевищувати 30-35 хв.

Дітям до двох років узагалі не слід дивитися телевізор.

Телепередачі, фільми, мультфільми, які транслюють на телебаченні, у жодному разі не повинні бути фоном для основного виду діяльності у кожний конкретний момент.

Скачайте рекомендації для батьків:

Марина Романюк, практичний психолог, Київ

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1979

Як говорити про війну з дітьми дошкільного віку

Проаналізуємо, як війна впливає на психоемоційний стан дошкільників і як взаємодіяти з дітьми в час війни. Скористаєтеся матеріалами для розмов із дітьми про війну. Допоможете батькам говорити на складні теми та підтримувати своїх дітей
1724

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
11620

Куди зникає час практичного психолога? Заповнюємо статистичний звіт

Скільки часу практичний психолог приділяє діагностиці, а скільки – підтримці? Які напрямки роботи займають найбільше ресурсу? Експертний аналіз статистичного звіту розкриває реальний розподіл робочого часу психолога в школі чи дитсадку. Як заповнити цей документ – розбираємо у статті
38135