У МОН підбили підсумки квітня: нові школи, STEM-лабораторії та підготовка до реформи НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН підсумувало головні освітні ініціативи квітня та озвучило плани на травень-червень 2025 року

Ключові досягнення МОН у квітні 2025

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: червень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України оприлюднило щомісячний дайджест, у якому підбито підсумки квітня та окреслено основні ініціативи й плани на травень–червень 2025 року. У центрі уваги — безпечна інфраструктура, підтримка дітей за кордоном, розвиток НУШ, оновлення програм і підвищення кваліфікації педагогів.

💳 Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО

У рамках політики «Школа офлайн» триває створення безпечного середовища для очного навчання. У Запоріжжі відкрили шосту підземну школу, ще одну — в селі Сухополова на Чернігівщині, а також два укриття на Сумщині та підземну школу на Одещині за підтримки уряду Литви. Уряд затвердив фінансування 144 інфраструктурних проєктів, з яких 68 уже в процесі будівництва. 

Також з початку року громади закупили 110 шкільних автобусів для безпечного підвезення дітей. До експериментального проєкту зі створення безпечного освітнього простору долучилися 580 шкіл, а в понад 1500 школах уже працюють шкільні офіцери безпеки (СОБ), які проводять профілактичну роботу та реагують на надзвичайні ситуації.

Окрему увагу в МОН приділяють підтримці дітей за кордоном. Таким чином завершено громадське обговорення проєкту Порядку визнання результатів навчання, здобутих за межами України, що стане основою для прозорої реінтеграції учнів в українську освітню систему. Освітні осередки з українознавчим компонентом допомагають зберігати національну ідентичність та дозволяють дітям отримувати українські документи про освіту.

У квітні уряд виділив майже 500 млн грн на облаштування сучасних кабінетів біології, хімії, фізики, географії, математики та STEM-лабораторій. Відбувся добір закладів освіти для отримання цієї субвенції. Триває втілення реформи НУШ: 30 ліцеїв-амбасадорів визначили профілі для навчання 10-класників з 1 вересня 2025 року. Завершено ще чотири експертні зустрічі в межах політики «Освіта для життя», які стануть основою для створення навчальних програм, підручників та моделей сучасних навчальних кабінетів.

Також було підбито підсумки конкурсного відбору підручників для 8 класу. Держава профінансує друк 75 підручників, ще 32 — за умови доплати видавництв. Окрім того, 40 підручників перекладатимуть мовами національних меншин.

Щодо патріотичного виховання, то в цей період було оновлено інноваційний освітній проєкт «Захист України»: змінено етапи реалізації, завдання, часові межі та склад науково-консультативної ради. Затверджено типові програми підвищення кваліфікації педагогів за модулями «Основи пілотування БпЛА» та «Основи стрілецької та тактичної підготовки».

Окремо МОН надало рекомендації щодо організації шкільного харчування, перенесення навчальних годин між закладами через договори, а також механізмів фінансування викладання предметів у складних умовах. Міністерство продовжує відкритий діалог із освітянами та батьками, проводячи зустрічі для обговорення актуальних питань реформ.

Як наголосили у МОН, освіта в Україні має залишатися якісною, доступною та безпечною попри всі виклики сьогодення.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11536

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275525

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22092

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264538

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді