Педагогічний патронаж як форма дошкільної освіти: МОН пропонує до обговорення проєкт Положення
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про педагогічний патронаж – форму здобуття дошкільної освіти (далі – Положення).
Педагогічний патронаж, як форму здобуття дошкільної освіти (далі – педагогічний патронаж), організовують:
- заклади дошкільної освіти
- дошкільні підрозділи юридичних осіб публічного чи приватного права
- фізичні особи-підприємці, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
Взаємодія з дітьми в кризових умовах: ВЕБІНАР
Що таке педагогічний патронаж
Педагогічний патронаж – це форма здобуття дошкільної освіти, яка запроваджується для дитини, для якої неможливо організувати очну (денну), мережеву форми, у зв'язку зі станом її здоров'я, наявності особливих освітніх потреб або з інших причин, визначених цим Положенням.
Педагогічний патронаж упроваджується з метою забезпечення:
- права дитини на дошкільну освіту з урахуванням її індивідуальних особливостей розвитку, освітніх потреб, інтересів, здібностей і можливостей;
- рівного доступу дитини до здобуття дошкільної освіти незалежно від стану її здоров'я, наявності особливих освітніх потреб або інших причин, визначених цим Положенням.
Здобуття дошкільної освіти за формою педагогічного патронажу:
- здійснюється відповідно до освітніх (освітньої), парціальних (парціальної) програм, обраних або розроблених закладом дошкільної освіти;
- може запроваджуватися за рішенням засновника, якщо очна (денна), мережева форма здобуття дошкільної освіти неможлива для всіх вихованців закладу.
Організація та забезпечення педагогічного патронажу
Педагогічний патронаж може бути організовано для дітей, які:
- проживають (перебувають) у селищах і селах, де відсутні заклади дошкільної освіти;
- за станом здоров’я не можуть здобувати дошкільну освіту за денною формою
- проживають (перебувають) на тимчасово окупованій території України.
Дитину зараховують (переводять) на форму педагогічного патронажу на підставі наказу керівника субʼєкта освітньої діяльності відповідно до заяви одного з батьків, поданої особисто або поштою.
Педагогічний патронаж організовується за місцем проживання (перебування) дитини або безпосередньо в закладі дошкільної освіти.
Діти, які здобувають дошкільну освіту за формою педагогічного патронажу, мають рівні права з іншими вихованцями дошкільного закладу, що отримують освіту за різними формами.
Склад педагогічних працівників, які здійснюють педагогічний патронаж, а також кількість годин для його організації визначає наказом керівник суб’єкта освітньої діяльності.
Як сформувати безпечне освітнє середовище
Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Положення приймаються до 11.03.2025 року на електронну адресу: [email protected] за такою формою:
Редакція проєкту | Запропонована редакція | Примітка (пояснення) |
- | - | - |
Контактна особа для надання консультацій: Інна Нащубська, тел. (044) 481 32 00.
Більше про інші громадські обговорення МОН:
- У МОН хочуть оновити правила очної дошкільної освіти
- Дошкільна освіта вдома: громадське обговорення проєкту
- Громадське обговорення щодо дистанційного навчання в закладах дошкілля
- Міні-садок: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення
- Сімейний (родинний) садок: хто і як зможе організовувати