Педагогічний патронаж як форма дошкільної освіти: МОН пропонує до обговорення проєкт Положення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про педагогічний патронаж як форму здобуття дошкільної освіти

doshkilna_osvita_vdoma_2025_Pedrada.jpeg

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про педагогічний патронаж – форму здобуття дошкільної освіти (далі – Положення).

Педагогічний патронаж, як форму здобуття дошкільної освіти (далі – педагогічний патронаж), організовують:

  • заклади дошкільної освіти
  • дошкільні підрозділи юридичних осіб публічного чи приватного права
  • фізичні особи-підприємці, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

Внутрішня система якості освіти ЗДО: ВЕБІНАР

Що таке педагогічний патронаж

Педагогічний патронаж – це форма здобуття дошкільної освіти, яка запроваджується для дитини, для якої неможливо організувати очну (денну), мережеву форми, у зв'язку зі станом  її здоров'я, наявності особливих освітніх потреб  або з інших причин, визначених цим Положенням.

Педагогічний патронаж упроваджується з метою забезпечення:

  • права дитини на дошкільну освіту з урахуванням її індивідуальних особливостей розвитку, освітніх потреб, інтересів, здібностей і можливостей;
  • рівного доступу дитини до здобуття дошкільної освіти  незалежно від стану її здоров'я, наявності особливих освітніх потреб або інших причин, визначених цим Положенням.

Здобуття дошкільної освіти за формою педагогічного патронажу:

  • здійснюється відповідно до освітніх (освітньої), парціальних (парціальної) програм, обраних або розроблених закладом дошкільної освіти;
  • може запроваджуватися за рішенням засновника, якщо очна (денна), мережева форма здобуття дошкільної освіти неможлива для всіх вихованців закладу.

Організація та забезпечення педагогічного патронажу

Педагогічний патронаж може бути організовано для дітей, які:

  • проживають (перебувають) у селищах і селах, де відсутні заклади дошкільної освіти;
  • за станом здоров’я не можуть здобувати дошкільну освіту за денною формою  
  • проживають (перебувають) на тимчасово окупованій території України.

Дитину зараховують (переводять) на форму педагогічного патронажу на підставі наказу керівника субʼєкта освітньої діяльності відповідно до заяви одного з батьків, поданої особисто або поштою.

Педагогічний патронаж організовується за місцем проживання (перебування) дитини або безпосередньо в закладі дошкільної освіти.

Діти, які здобувають дошкільну освіту за формою педагогічного патронажу, мають рівні права з іншими вихованцями дошкільного закладу, що отримують освіту за різними формами.

Склад педагогічних працівників, які здійснюють педагогічний патронаж, а також кількість годин для його організації визначає наказом керівник суб’єкта освітньої діяльності.

📝 Нова Інструкція з діловодста у ЗДО

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Положення приймаються до 11.03.2025 року на електронну адресу: [email protected] за такою формою: 

Редакція

проєкту

Запропонована

редакція

Примітка

(пояснення)

-

-

-

Контактна особа для надання консультацій: Інна Нащубська, тел. (044) 481 32 00.

Більше про інші громадські обговорення МОН:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як використати чат GPT у роботі з учнями

Поява чат-бота зі штучним інтелектом ChatGPT викликала справжній фурор серед дітей та дорослих. Появу чат-бота можна ігнорувати, а можна використати у роботі з учнями та під час підготовки до уроків. Ділимося ідеями у статті.
4909

Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період
7424

Методика проведення інтегрованого уроку в школі

Головна мета інтегрованого уроку — формування цілісної картини світу й підвищення пізнавального інтересу учнів. З'ясуємо особливості підготовки та проведення інтегрованого уроку. Розглянемо приклади застосування інтелект-карт у плануванні інтегрованих уроків
37264

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді