В УЦОЯО планують удосконалити тестування ДПА для 4-х і 9-х класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

ДПА для учнів 4-х і 9-х класів: як планують вдосконалити тестування та чи проводитимуть його у 2025 році

Тестування ДПА для 4-х і 9-х класів

📊 Формувальне оцінювання: інструменти залучення учнів

В Україні планують запровадити вдосконалену державну підсумкову атестацію для учнів 4-х та 9-х класів. Перший етап апробації деяких складників ДПА для 4-класників відбувся навесні 2024 року. Пілотне тестування для 9-класників планують провести у 2026 році.

Таку інформацію зазначили в Українському центрі оцінювання якості освіти. 

У 2017 році УЦОЯО ініціював розроблення комплексної «Стратегії розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року» (затвердили у 2019 році). У стратегії визначено, які освітні оцінювання варто запровадити з огляду на імплементацію концепції Нової української школи.

Планувалося, що впровадження цих компонентів відбуватиметься поступово, згідно за графіком. Однак цьому спочатку завадила пандемія COVID-19, а згодом повномасштабне вторгнення.

Проте, навесні 2024 року відбулося пілотування окремих складників ДПА для 4-класників. Його результати показали, що модель оцінювання навчальних результатів учнів і учениць вимагає певних змін. Тому у 2025 році УЦОЯО проведе 2-й етап апробації ДПА-4.

«Дані, отримані за його підсумками, не позначаться на підсумкових (річних) оцінках учнів/учениць, натомість їх використають для уточнення підходів до оцінювання, розроблення моделі тестування, яка має забезпечувати якомога повніше охоплення обов’язкових результатів навчання, визначених новим Державним стандартом початкової освіти й чинними освітніми програмами для початкової школи», — зауважили в УЦОЯО.

Як повідомили в центрі, більшим викликом є розробка моделі оцінювання для 9-класників. Зокрема, через те, що кількість освітніх галузей, які має охопити ДПА–9, є посутньо більшою, порівнюючи з початковою школою. Також українські учні 9-х класів навчаються за десятками різних модельних навчальних програм, що відрізняються за змістом.

В УЦОЯО вважають, що найбільш імовірним форматом проведення ДПА для 9-х класів буде комп’ютерне тестування, результати якого будуть доступні як для педагогів, так і учнів.

«Зрозуміло, що проведення ДПА–9 на комп’ютерній основі пов’язане з багатьма проблемами: від якості техніки в закладах до дотримання академічної доброчесності під час проведення тестувань. Процес імплементації нової моделі ДПА–9 буде тривалим і багаторічним», — акцентували в центрі.

Наразі фахівці вже почали підготовку до розроблення такої моделі оцінювання навчальних досягнень учнів і учениць 9-х класів.

Окрім того, в центрі планують, що здобуті знання та навички 9-класників оцінюватимуть не лише з мовно-літературної та математичної галузі, а й з:

  • громадянської освіти;
  • історичної галузі;
  • іноземних мов;
  • природничих галузей.

«Наразі плануємо, що вже у 2026 році ми попросимо деякі заклади освіти долучитися до пілотування ДПА–9. Як і у випадку з ДПА–4, участь буде добровільною, а результати використовуватимуть лише для вдосконалення розроблюваних підходів», — наголосили в УЦОЯО.

За інформацією УЦОЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
276

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54197

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
750

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111039

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді