Міністерство працює над створенням моделі мережі профільних шкіл

МОН планує змоделювати мережу профільних шкіл в областях

Мережа профільних закладів освіти

Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати

Міністерство освіти і науки розробляє модель майбутньої мережі закладів профільної середньої освіти в Україні.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній під час зустрічі робочої групи реформи МОН. 

Насамперед мережа профільних закладів освіти має бути погоджена на рівні всіх областей та громад.

Мета моделювання — бачення того, якою має бути мережа закладів освіти. 

«Наприклад, побачити всі заклади освіти, які у 2027-28 роках залишаться початковими школами, гімназіями, і де будуть ліцеї академічного спрямування, заклади профтехосвіти, коледжі», — зауважив заступник очільника МОН.

За його словами, таким чином у МОН будуть розуміти, скільки закладів освіти потрібно побудувати, скільки підлягають оптимізації, які треба ліквідувати, скільки та які об'єднати, а яким закладам необхідно змінити статус.

Нині в міністерстві працюють з 9 пілотними регіонами, які вже спроєктували свою мережу закладів освіти. До кінця літа планується провести таку роботу для інших областей.

За інформацією МОН, планування мережі академічних ліцеїв є соціально-чутливим питанням та потребує суспільного консенсусу.

Як зазначив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків, МОН планує провести низку зустрічей, щоб обговорити ті проблеми, які є в закладах освіти, та можливість їхнього розв’язання.

«Упровадження профільної середньої освіти, створення академічних ліцеїв потребують об'єктивної дискусії. Усі зміни в роботі закладів загальної середньої освіти буде погоджено з відповідними центральними органами та органами місцевого самоврядування. Крім академічних ліцеїв, невіддільною частиною профільної середньої освіти є також професійні коледжі. Вони мають функціонувати синхронно», — акцентував заступник керівника очільника відомства.

Передбачається, що з впровадженням реформи учні зможуть обирати напрям навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть профорієнтаційну роботу.

Мережа ліцеїв має забезпечити вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані.

Учні, які поблизу не матимуть ліцеїв, повинні мати можливість доїжджати на навчання або проживати в пансіонах при ліцеях.

З вересня 2025 року розпочнеться перехід до пілотування реформи, яке триватиме до липня 2027.

Зокрема, з 2027 року в Україні планують розпочати впровадження реформи профільної середньої освіти. На цьому етапі мають запрацювати всі академічні ліцеї.

Джерело: Освіта.юа

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4973

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10492

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді