Міністерство працює над створенням моделі мережі профільних шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН планує змоделювати мережу профільних шкіл в областях

Мережа профільних закладів освіти

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Міністерство освіти і науки розробляє модель майбутньої мережі закладів профільної середньої освіти в Україні.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній під час зустрічі робочої групи реформи МОН. 

Насамперед мережа профільних закладів освіти має бути погоджена на рівні всіх областей та громад.

Мета моделювання — бачення того, якою має бути мережа закладів освіти. 

«Наприклад, побачити всі заклади освіти, які у 2027-28 роках залишаться початковими школами, гімназіями, і де будуть ліцеї академічного спрямування, заклади профтехосвіти, коледжі», — зауважив заступник очільника МОН.

За його словами, таким чином у МОН будуть розуміти, скільки закладів освіти потрібно побудувати, скільки підлягають оптимізації, які треба ліквідувати, скільки та які об'єднати, а яким закладам необхідно змінити статус.

Нині в міністерстві працюють з 9 пілотними регіонами, які вже спроєктували свою мережу закладів освіти. До кінця літа планується провести таку роботу для інших областей.

За інформацією МОН, планування мережі академічних ліцеїв є соціально-чутливим питанням та потребує суспільного консенсусу.

Як зазначив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків, МОН планує провести низку зустрічей, щоб обговорити ті проблеми, які є в закладах освіти, та можливість їхнього розв’язання.

«Упровадження профільної середньої освіти, створення академічних ліцеїв потребують об'єктивної дискусії. Усі зміни в роботі закладів загальної середньої освіти буде погоджено з відповідними центральними органами та органами місцевого самоврядування. Крім академічних ліцеїв, невіддільною частиною профільної середньої освіти є також професійні коледжі. Вони мають функціонувати синхронно», — акцентував заступник керівника очільника відомства.

Передбачається, що з впровадженням реформи учні зможуть обирати напрям навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть профорієнтаційну роботу.

Мережа ліцеїв має забезпечити вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані.

Учні, які поблизу не матимуть ліцеїв, повинні мати можливість доїжджати на навчання або проживати в пансіонах при ліцеях.

З вересня 2025 року розпочнеться перехід до пілотування реформи, яке триватиме до липня 2027.

Зокрема, з 2027 року в Україні планують розпочати впровадження реформи профільної середньої освіти. На цьому етапі мають запрацювати всі академічні ліцеї.

Джерело: Освіта.юа

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71905

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді