Поради батькам щодо безпеки дитини під час онлайн-ігор

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Поради батькам, як уберегти дитину від кіберзагроз

Безпека дитини в онлайн-просторі

11 змін до Типової інструкції з діловодства 📑


Відповідно до результатів дослідження Child Mind Institute, кожна п’ята дитина віком від 9 до 15 років грає в онлайн-ігри понад 6 годин на день. Їхня головна відмінність від офлайн-формату — можливість спілкуватися з іншими гравцями, які можуть знаходитись у будь-якій точці світу та бути різного віку й статі. Проте інтернет-світ містить низку загроз для дітей та підлітків, які батькам краще передбачити заздалегідь.

Саме тому Громадська організація #stop_sexтинг підготувала поради батькам, як безпечно надати дитині доступ до нової онлайн-гри та вберегти від кібербулінгу. 

Під час вибору онлайн-гри батькам потрібно керуватися розумінням особливостей та потреб дитини, а також дотримуватися певних правил для створення безпеки й адекватного перебігу гри. Зокрема:

  • переконатися, що гра відповідає віковим обмеженням і має відповідний рейтинг від організацій, наприклад ESRB, PEGI тощо (рейтинги надають інформацію про вік і контент гри);
  • прочитати огляди та дослідити вміст гри;
  • перевірити можливість відключення онлайн-взаємодії: деякі ігри мають можливість вимкнення або обмеження спілкування з іншими гравцями, що може бути важливим для безпеки дитини;
  • встановити правила щодо тривалості гри та контролю часу, який ваша дитина проводить за нею;
  • обговорити гру з дитиною, зрозуміти її інтереси та відчуття.

Також важливим аспектом онлайн-ігор є можливість, що підлітки та дорослі зіткнуться з низкою загроз. Серед ключових онлайн-ризиків є:

  • кібербулінг — анонімність в онлайн-грі дозволяє уникати відповідальності, тому гравці активно цим користуються й перетворюють гру в елемент цькування та образ інших, включаючи погрози життю та здоров’ю;
  • шахрайство — викрадення приватних даних інших гравців, даних кредитних карток, зламування профілів, здійснення незаконних операцій з виведення/введення ігрової валюти тощо;
  • втирання в довіру — створення фальшивого профілю та уявлення, що це реальний користувач;
  • спам — користувач приєднується до ігрової платформи, створює та поширює контент, у якому є посилання на шкідливий вміст, зокрема, на завантаження зловмисного програмного забезпечення;
  • зловживання гральними валютами — створення облікових записів із використанням викраденої інформації та особистих даних, потім накопичення великих сум ігрових валют, які іноді незаконно продають в інтернеті та використовують для маніпулювання цілісністю гри;
  • сіяння хаосу в грі за допомогою використання «читів» — незаконна діяльність в онлайн-грі, яка змінює поведінку гравця шляхом застосування спеціально створених/модифікованих програм або обладнання, щоб дати одному гравцеві перевагу над іншими.

Окрім того, відеоігри можуть бути джерелом розваг і розвитку для всієї родини. Багато з них містять соціальні й інтерактивні елементи (голосовий/текстовий чат або онлайн-змагання). Проте батькам треба бути особливо обережними та поінформованими про те, яким чином діти грають, з ким спілкуються та який контент споживають у грі.

Зауважимо, що на сайті Громадської організації #stop_sexтинг також розміщено гайд для батьків про те, як налаштувати батьківський контроль на двох найпопулярніших в Україні ігрових консолях: Playstation та ХВОХ. 

Джерело НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1687

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
304

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54220

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
770

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді