Безпечність приміщень і території: п’ять документів-доказів
За останні п’ять років кількість учнів в інклюзивних класах українських шкіл зросла в десять разів.
Таку інформацію повідомили на сторінці Міністерства соціальної політики.
Відповідно до статистики, Україна суттєво наростила темпи впровадження інклюзії в школах.
«Ще п’ять років тому в інклюзивних класах навчалось вдесятеро менше дітей, ніж сьогодні. Наразі інклюзивне навчання організовано майже у 43% шкіл, у понад 18 тисяч класів», — наголосили у відомстві, посилаючись на статистику Державної служби якості освіти.
До 31 довтня мають провести належну перевірку будівель та приміщень за процедурами, визначеними Порядком проведення моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для маломобільних груп населення.
Варто зазначити, що закони «Про освіту» та «Про соціальні послуги» гарантують кожній дитині рівні умови доступу до освіти та забезпечують батькам чи законним представникам дитини право обирати заклад освіти, програму, вид та форму здобуття освіти дітьми шкільного віку.
Таким чином, заклад освіти за заявою батьків зобов’язаний створити інклюзивний клас в обов’язковому порядку, а також забезпечити дітям з особливими освітніми потребами постійну або часткову підтримку під час навчання. Створення в школі інклюзивного середовища забезпечує держава.
У разі виявлення особливих освітніх потреб під час навчального процесу, дирекція закладу докладає зусиль для їхньої мінімізації, а коли цього недостатньо, рекомендує батькам звернутися до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Окрім того, у Міністерстві соціальної політики відзначають, що на основі висновку ІРЦ школа надаватиме підтримку з урахуванням виявлених у дитини проблем. А саме: забезпечуватиме умови для безперешкодного доступу до приміщення школи й закуповуватиме обладнання ресурсної кімнати та засобів корекції відповідно до своїх можливостей.