Виховний процес у 2021/2022 н. р.: нові рекомендації МОНМіністерство освіти та науки України опублікувало методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в школах у 2021/2022 навчальному році.
Таку інформацію зазначили в листі Міносвіти.
Зокрема, у листі наголошено, що насамперед для формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти необхідно:
- подолати соціальні та психологічні бар’єри;
- впровадити педагогіку партнерства;
- створити універсальний дизайн та розумні пристосування у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.
Які нюанси переведення працівників? Що при цьому врахувати та як задокументувати?
МОН сформувало перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:
- доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
- безбар’єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
- безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів;
- пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).
Окрім того, документ містить такі методичні рекомендації щодо організації навчання для дітей з ООП:
- роботи спеціальних закладів освіти, навчально-реабілітаційних центрів та їхніх типових освітніх програм;
- переліків навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих МОН для використання в освітньому процесі;
- створення умов для навчання та реабілітації (наявність корекційних педагогів, соціальних та медичних послуг, підвезення тощо);
- проведення комплексної оцінки потреб;
- індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини через адаптацію та / або модифікацію навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо;
- співпраці всіх учасників освітнього процесу;
- проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання.