Які особливості навчання дітей з ООП

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міносвіти розробило методичні рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами

Організація навчання дітей з ООП

Виховний процес у 2021/2022 н. р.: нові рекомендації МОНМіністерство освіти та науки України опублікувало методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в школах у 2021/2022 навчальному році.

Таку інформацію зазначили в листі Міносвіти.

Зокрема, у листі наголошено, що насамперед для формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти необхідно:

  • подолати соціальні та психологічні бар’єри;
  • впровадити педагогіку партнерства;
  • створити універсальний дизайн та розумні пристосування у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.

 

МОН сформувало перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
  • безбар’єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів;
  • пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Окрім того, документ містить такі методичні рекомендації щодо організації навчання для дітей з ООП:

  • роботи спеціальних закладів освіти, навчально-реабілітаційних центрів та їхніх типових освітніх програм;
  • переліків навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих МОН для використання в освітньому процесі;
  • створення умов для навчання та реабілітації (наявність корекційних педагогів, соціальних та медичних послуг, підвезення тощо);
  • проведення комплексної оцінки потреб;
  • індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини через адаптацію та / або модифікацію навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо;
  • співпраці всіх учасників освітнього процесу;
  • проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання.
додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
1793

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
5986

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
83289

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді