Як громадському фаховому об’єднанню пройти акредитацію для здійснення незалежного оцінювання закладів освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

1 червня 2023 року відбулася зустріч із представниками неурядових організацій та освітянською спільнотою «Громадська акредитація: якісна школа очима професійних спільнот» на базі Києво-Могилянської бізнес-школи.

Як громадському фаховому об’єднанню пройти акредитацію для здійснення незалежного оцінювання закладів освіти

Якісна школа очима громадськості: ВЕБІНАР

«Громадська акредитація — це унікальна нова процедура, що дасть нам нову якість освіти. Держава вперше на законодавчому рівні делегує повноваження оцінювати діяльність шкіл неурядовим організаціям, що пройдуть акредитацію. Таким чином громадські фахові об’єднання можуть, по суті, виконувати роль держави та впроваджувати в шкільну освіту ту філософію, яку вважають найбільш актуальною та на яку є запит суспільства», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Перший заступник Голови Служби Олександр ЯКИМЕНКО зауважив, що громадська акредитація школи прирівнюватиметься до проходження закладом освіти інституційного аудиту у плановому порядку. У такому механізмі оцінювання зацікавлені передовсім проактивні директори шкіл та голови громад, які, працюючи над підвищенням якості освіти, прагнуть розвивати ввірені їм заклади, підвищувати їх конкурентоспроможність, клієнтоорієнтованість, та при цьому потребують допомоги колег-експертів.

Повноваження акредитувати громадські фахові об’єднання (ГФО) для визнання їх спроможності здійснювати незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти щодо ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти та забезпечення досягнення здобувачами освіти результатів навчання, передбачених державними стандартами освіти та освітніми програмами, покладені на Державну службу якості освіти.

Процедура акредитації ГФО триває не більше 25 робочих днів з дня подачі заяви із доданими до неї:

  • кодів доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копій установчого документа в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
  • методики проведення громадської акредитації закладів освіти, розробленої ГФО чи залученими експертами;
  • переліку експертів, яких ГФО залучатиме до проведення громадської акредитації;
  • копій документів, що підтверджують згоду експертів на залучення до проведення громадської акредитації, засвідчених в установленому порядку (копії меморандуму про співпрацю, договору (угоди) між експертом та юридичною особою тощо);
  • зразок сертифіката, який ГФО видаватиме за успішної громадської акредитації закладу загальної середньої освіти.

На допомогу представникам ГФО презентовано рекомендації «Громадська акредитація: як досягти успіху», що містять поради, як правильно підготувати й подати документи для проходження процедури акредитації.

Порядок акредитації та ведення реєстру громадських фахових об’єднань, інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282563

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
127

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110497

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді