Як громадському фаховому об’єднанню пройти акредитацію для здійснення незалежного оцінювання закладів освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

1 червня 2023 року відбулася зустріч із представниками неурядових організацій та освітянською спільнотою «Громадська акредитація: якісна школа очима професійних спільнот» на базі Києво-Могилянської бізнес-школи.

Як громадському фаховому об’єднанню пройти акредитацію для здійснення незалежного оцінювання закладів освіти

Якісна школа очима громадськості: ВЕБІНАР

«Громадська акредитація — це унікальна нова процедура, що дасть нам нову якість освіти. Держава вперше на законодавчому рівні делегує повноваження оцінювати діяльність шкіл неурядовим організаціям, що пройдуть акредитацію. Таким чином громадські фахові об’єднання можуть, по суті, виконувати роль держави та впроваджувати в шкільну освіту ту філософію, яку вважають найбільш актуальною та на яку є запит суспільства», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Перший заступник Голови Служби Олександр ЯКИМЕНКО зауважив, що громадська акредитація школи прирівнюватиметься до проходження закладом освіти інституційного аудиту у плановому порядку. У такому механізмі оцінювання зацікавлені передовсім проактивні директори шкіл та голови громад, які, працюючи над підвищенням якості освіти, прагнуть розвивати ввірені їм заклади, підвищувати їх конкурентоспроможність, клієнтоорієнтованість, та при цьому потребують допомоги колег-експертів.

Повноваження акредитувати громадські фахові об’єднання (ГФО) для визнання їх спроможності здійснювати незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти щодо ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти та забезпечення досягнення здобувачами освіти результатів навчання, передбачених державними стандартами освіти та освітніми програмами, покладені на Державну службу якості освіти.

Процедура акредитації ГФО триває не більше 25 робочих днів з дня подачі заяви із доданими до неї:

  • кодів доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копій установчого документа в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
  • методики проведення громадської акредитації закладів освіти, розробленої ГФО чи залученими експертами;
  • переліку експертів, яких ГФО залучатиме до проведення громадської акредитації;
  • копій документів, що підтверджують згоду експертів на залучення до проведення громадської акредитації, засвідчених в установленому порядку (копії меморандуму про співпрацю, договору (угоди) між експертом та юридичною особою тощо);
  • зразок сертифіката, який ГФО видаватиме за успішної громадської акредитації закладу загальної середньої освіти.

На допомогу представникам ГФО презентовано рекомендації «Громадська акредитація: як досягти успіху», що містять поради, як правильно підготувати й подати документи для проходження процедури акредитації.

Порядок акредитації та ведення реєстру громадських фахових об’єднань, інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
59601

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11566

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275563

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22149

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді